Exit Card

Wat zijn ‘exit cards’?

De naam ‘exit card’ betreft het moment waarop deze activiteit wordt ingezet (namelijk als de bijeenkomst bijna is afgelopen en de studenten weg gaan). Deze activiteit geeft je een snel en oppervlakkig een beeld van de bijeenkomst en kan helpen met het bepalen van onderwerpen waar serieuzer (door middel van een formele evaluaties) naar gekeken moet worden. Doordat het zo’n snelle en informele activiteit is, zou je de activiteit vaak in kunnen zetten. Je zou elke keer verschillende vragen kunnen stellen, of juist dezelfde om trends te ontdekken.

Hoe zet je ‘exit cards’ in?

Vlak voordat de bijeenkomst is afgelopen stel je de studenten snel en anoniem nog even drie gesloten vragen. Dit zou dit kunnen met stemkastjes, waardoor je ook direct (samen met de studenten) het resultaat kunt bekijken. Je hebt dan minder naslagwerk (omdat het resultaat direct hebt op de computer), maar het vergt wel meer voorbereiding om de stemkastjes te regelen. Het kan ook op papier, aan het einde van een bijeenkomst deel je briefjes uit (of laat je briefjes uitdelen) met daarop drie vragen die studenten snel kunnen beantwoorden.

Let op: het gaat er dus om dat dit snel en informeel gaat, deel geen hele vragenlijsten uit en stel gesloten vragen!

Hieronder worden drie voorbeelden gegeven van exit cards die je zou kunnen uitdelen.

Inhoud:


Bijeenkomst van moduleonderdeel: …………………………………….

Datum: ………………………………………….
Geef antwoorden met cijfers tussen de 1 en de 5 (1 = oneens, 5 = helemaal mee eens)
Vraag 1: Ik heb me inhoudelijk goed voorbereid voordat ik naar deze bijeenkomst kwam:

……………………………………………………………………………………………………………………
Vraag 2: Ik heb de stof die tijdens deze bijeenkomst werd behandeld begrepen:

……………………………………………………………………………………………………………………
Vraag 3: Ik vond de stof die werd behandeld nuttig:

……………………………………………………………………………………………………………………


Werkvorm:


Bijeenkomst van moduleonderdeel: …………………………………….

Datum: ………………………………………….
Geef antwoorden met cijfers tussen de 1 en de 5 (1 = oneens, 5 = helemaal mee eens)
Vraag 1: Ik vond de vorm van de bijeenkomst goed passen bij de inhoud van de bijeenkomst:

……………………………………………………………………………………………………………………
Vraag 2: Ik vond de vorm van de bijeenkomst activerend:

……………………………………………………………………………………………………………………
Vraag 3: Ik vond dat de vorm van de bijeenkomst vaker ingezet moet worden:

……………………………………………………………………………………………………………………


Presentatievaardigheden:


Bijeenkomst van moduleonderdeel: …………………………………….

Datum: ………………………………………….
Geef antwoorden met cijfers tussen de 1 en de 5 (1 = oneens, 5 = helemaal mee eens)
Vraag 1: Ik vond de docent tijdens deze bijeenkomst goed was te verstaan:

……………………………………………………………………………………………………………………
Vraag 2: Ik vond dat de docent tijdens deze bijeenkomst duidelijk uitgelegd heeft:

……………………………………………………………………………………………………………………
Vraag 3: Ik vond de docent tijdens deze bijeenkomst motiverend/inspirerend:

……………………………………………………………………………………………………………………