HomeNewsReported

Reported

Gesignaleerd: Geen Commentaar. Communicatie in turbulente tijden.

In dit boek geven vijf Vlaamse en Nederlandse communicatie-experts hun visie op succesvolle risico- en crisiscommunicatie, zowel bij bedrijven als overheden in België en Nederland. Dat doen ze aan de hand van nieuwe wetenschappelijke inzichten, actuele cases en tal van recente voorbeelden waarbij zij zelf betrokken waren.

De laatste jaren zijn de fundamenten van de communicatie flink door elkaar geschud. Klassieke communicatiemodellen gaan al lang niet meer op. Je bepaalt zelf niet wat een crisis is, dat doet de buitenwereld in jouw plaats.

Ook ‘de doelgroep’ bestaat niet meer. En als die al zou bestaan, dan is het een verzameling van individuen die zelf beslissen welke communicatie ze willen ontvangen en welke niet. Het individu speelt zelf voor journalist, blogt, sms’t, twittert of facebookt. Het idee dat we te allen tijde ons imago en de reputatie van onszelf, ons bedrijf of onze organisatie met de juiste communicatie kunnen beschermen, gaat niet meer op.

Reputatie heeft het moeten afleggen tegen relatie. We moeten luisteren in plaats van praten. We moeten de buitenwereld naar binnen halen en met die buitenwereld in een eerlijke, open en respectvolle dialoog treden. Wie daar in slaagt, heeft een grote kans om een crisis om te buigen tot een kans, een mogelijkheid om ‘Geen commentaar!’ te vervangen door een open dialoog, en zich zo te handhaven in turbulente tijden.

  • Auteurs: Hugo Marynissen, Stijn Pieters, Sofie Van Dorpe, Anne-Marie van het Erve, Frank Vergeer
  • Pagina's: 200, paperback
  • ISBN: 9789089240705
  • Publicatiedatum: 10/03/2010
  • Verkoopprijs: € 19,95
  • Zie ook www.geencommentaar.net