HomeEvenementenProefstuderen bij Technische Wiskunde

Proefstuderen bij Technische Wiskunde

Voor 5e en 6e klas vwo leerlingen die interesse hebben in het vak wiskunde organiseert de opleiding Technische Wiskunde een dagje Proefstuderen bij Technische Wiskunde. Deze dag vindt plaats op 20 januari 2015 van 10.15 uur t/m plm 16.00 uur op het universiteitsterrein.

Wij willen de leerlingen laten ervaren hoe het is om ‘student bij Technische Wiskunde’ aan onze universiteit te zijn.  We hebben hiervoor een programma opgesteld met verschillende soorten wiskunde waar je tijdens de studie Technische Wiskunde mee te maken kunt krijgen. Het programma bestaat uit het volgen van een college waarbij zij zelf ook zeker aan de slag moeten gaan, een practicum waarbij wiskundig modelleren aan de orde komt en hierna volgt een presentatie van een promovendus.  De dag eindigt met een borrel in de borrelruimte van onze studievereniging Abacus.

Het programma ziet er als volgt uit:

10.15 uur              Ontvangst en opening door de opleidingsdirecteur Dr. Jan Willem Polderman

10.30 uur              College ‘Wiskunde helpt epidemieën te beteugelen’ door professor Bernard Geurts

12.00 uur              Lunch – aangeboden door de opleiding Technische Wiskunde

12.30 uur              Practicum ‘Wiskundig Modelleren van een ijsjes vraagstuk’ door wiskunde studenten

14.00 uur              Presentatie ‘Ontwerpen van patronen van polymetrische metselwerken’ door promovendus Jasper de Jong

15.00 uur              Borrel bij de studievereniging Abacus van de afdeling Toegepaste Wiskunde

16.00 uur              Einde van het programma

Leerlingen kunnen zich voor 15 januari  individueel inschrijven op de website van de opleiding Technische Wiskunde: www.utwente.nl/bachelor/tw onder ‘Proefstuderen bij Technische Wiskunde’.