HomeEvenementenGastlezing Prof. Nigel Brandon - Decaan Engineering aan het Imperial College

Gastlezing Prof. Nigel Brandon - Decaan Engineering aan het Imperial College Innovatie in elektrochemische technologieën voor de koolstofarme energietransitie

We nodigen je uit voor het gastcollege van professor Nigel Brandon, een gerenommeerde academicus en ondernemer op het gebied van duurzame energie en opslag. Zijn lezing biedt de mogelijkheid om te discussiëren over elektrochemische technologie, en ook om te leren van zijn ervaringen over hoe je een succesvolle start-up kan opzetten vanuit academisch onderzoek.

Professor Nigel Brandon OBE FREng FRS is hoogleraar Duurzame Ontwikkeling in Energie en is 'Dean of engineering' van het Imperial College in Londen. Hij is een elektrochemisch ingenieur wiens onderzoeksinteresses zich richten op de wetenschap en engineering van elektrochemische apparaten voor de koolstofarme energietransitie, met een bijzondere focus op vaste oxidecellen, flowbatterijen en waterstof. Hij is een van de oprichters van het beursgenoteerde brandstofcel- en elektrolyserbedrijf Ceres Power met een huidige marktkapitalisatie van 665 miljoen GBP, en een van de oprichters van de stroombatterij start-up RFC Power. Hij is een Fellow van de Royal Academy of Engineering, een Fellow van de Royal Society en een overzees lid van de US National Academy of Engineering. In 2011 ontving hij de onderscheiding Officier van de Most Excellent Order of the British Empire (OBE) voor zijn diensten aan de Brits-Chinese wetenschap op het gebied van energie en klimaatverandering.

De lezing zal introduceren welke rol elektrochemische technologieën kunnen spelen in de koolstofarme overgang van het energiesysteem. Er zal in het bijzonder worden verwezen naar innovaties in brandstofcellen, elektrolyse

Stuur een e-mail naar m.j.tiehuis@utwente.nl als je wil deelnemen.