HomeEvenementenDies Natalis 2023

Dies Natalis 2023

Het is ons een groot genoegen en een eer je uit te nodigen om op vrijdag 12 mei samen met ons de 61e Dies Natalis van de Universiteit Twente te vieren. In 2023 is het centrale thema van de academische plechtigheden 'maatschappelijke impact'. Met andere woorden: wat is de impact van ons onderwijs en onderzoek op beleidsmakers, bedrijven en burgers buiten de academische wereld?

Tijdens de Dies Natalis van dit jaar concentreren we ons op de existentiële uitdagingen waar we voor staan in de klimaat- en milieucrisis. Duurzaamheid staat met vette letters in onze visie "Shaping2030". Wij willen via ons onderzoek en onderwijs bouwen aan een duurzame samenleving en economie waarin niemand achterblijft. Het is een ambitieus engagement dat ons ertoe verplicht nieuwe innovatieve oplossingen te vinden en de volgende generatie professionals op te leiden die de wereld van morgen vorm zullen geven.

De Dies-lezing van 2023 wordt gegeven door de heer Frans Timmermans, uitvoerend vicevoorzitter van de Europese Commissie en verantwoordelijk voor de Europese Green Deal. Ook kun je een inzicht verwachten van collega's Albert Vd Berg, Cheryl de Boer en een student van Green Hub over hun persoonlijke inzet voor klimaatverandering. Daarnaast vinden uiteraard de traditionele uitreikingen van de awards plaats.

Kijk voor de uitgebreide informatie op de Engelse webpagina.

Ik meld me aan voor de Dies Natalis op 23 mei 2023
AANMELDEN