HomeEvenementenDe Keti Koti Tafel georganiseerd in het stadhuis van Enschede

De Keti Koti Tafel georganiseerd in het stadhuis van Enschede Eet en praat je mee?

De Nationale Herdenking Slavernijverleden tijdens Keti Koti (vrij vertaald: ‘de ketenen zijn gebroken’)  dit jaar op 1 juli was het startpunt van het Nationale Herdenkingsjaar Slavernijverleden in Nederland. In het Herdenkingsjaar wordt extra aandacht besteed aan het slavernijverleden en wordt stilgestaan bij de gevolgen hiervan. Hoe werken die door in het hier en nu? In de regio Twente vinden we het ook belangrijk om hierbij stil te staan. Dit doen wij met verschillende activiteiten door het jaar heen. We starten op 28 september. Dan organiseren de Gemeente Enschede, Hogeschool Saxion en Universiteit Twente samen een Keti Koti Tafel in het stadhuis van Enschede.

Iedereen is welkom om met elkaar te eten, ervaringen uit te wisselen en vooruit te kijken. Dus ben jij student of werk je aan de Universiteit Twente of bij Hogeschool Saxion? Meld je dan snel aan. Ook als je inwoner bent van Enschede zien we je graag aan de Keti Koti Tafel.

Tijdens het event is er live ondertiteling in het Engels. De gesprekken kunnen gehouden worden in het Nederlands of het Engels.

Registreer