HomeEvenementenTechMed Support: van gezondheidstechnologie tot implementatie in klinische praktijk: bewustwording en begeleiding.

TechMed Support: van gezondheidstechnologie tot implementatie in klinische praktijk: bewustwording en begeleiding. Research Funding Weeks

Doe mee aan ons "Breng je eigen lunch symposium" tijdens de Research Funding Weeks!

Werk je in het domein van gezondheid en gezondheidszorg? Heb je de ambitie om bij te dragen aan de innovatie van gezondheidszorg? Tijdens deze workshop leer je hoe je uitdagingen met betrekking tot de ontwikkeling, evaluatie en implementatie van gezondheidstechnologie-innovaties in de klinische praktijk kunt identificeren en navigeren. We zullen een overzicht geven van de beschikbare ondersteuning bij TechMed, en je zult wat praktische ervaring opdoen met innovatie- en implementatieondersteuningstools.

Algemene informatie
  • Datum: 21 mei 2024
  • Tijd: 12.00 - 13.00
  • Locatie: TechMed Centre, Auditorium (TL 1133)
  • Taal: Engels
  • Formaat: Live

REGISTRATIe

Registreer voor het event (in het Engels)
Klik hier

Hoewel dit een gratis evenement is, moet je in gedachten houden dat registratie voor dit evenement niet vrijblijvend is. We rekenen op jouw deelname. Als je niet in staat bent om het evenement bij te wonen waarvoor je al hebt geregistreerd, vragen we je vriendelijk om ons op de hoogte te stellen. Stuur een e-mail naar techmed-events@utwente.nl

Research Funding Weeks

Als je een onderzoeker bent die op zoek is naar meer expertise in het verwerven van financiering, op zoek naar je eerste subsidie of naar een meer competitief voordeel voor je inspanningen; of als je ondersteunend personeel bent dat zich inzet om de onderzoeksgemeenschap te helpen bij hun inspanningen voor financiering: het programma van de Onderzoeksfondsenweken is speciaal voor jou gemaakt. Sluit je aan bij ons van 21 tot 30 mei voor gerichte en interactieve sessies, opgebouwd vanuit het perspectief van de vaak ervaren uitdagingen bij het starten met het zoeken naar onderzoeksfondsen. Naast de inhoudsspecifieke sessies georiënteerd door UT subsidie-experts, vind je ook een satellietprogramma van faculteiten en onderzoeks-ondersteunende eenheden, op maat gemaakt voor specifieke gemeenschappen.

ORGANISATIe

Universiteit TWENTE | TECHMED CENTRE > STIMULATE HEALTH TECHNOLOGY IMPLEMENTATION

Bij de UT verrichten we uitstekend onderzoek naar gezondheidstechnologie-innovatie. Toch blijft het moeilijk om deze innovaties naar de maatschappij en de gezondheidszorgmarkt te brengen en het gewenste effect te bereiken: het verbeteren van de gezondheidszorg. Om de impact van gezondheidstechnologie op de samenleving te vergroten, is een integrale aanpak nodig waarbij meer wordt gekeken dan alleen naar een puur technische focus op het creëren van (slimme) producten en diensten. Denk bijvoorbeeld aan een sociaal-economisch, ethisch, governance, gedrags- en cultureel perspectief dat de adoptie en acceptatie van nieuwe technologieën beïnvloedt. Vroegtijdige betrokkenheid van belanghebbenden en eindgebruikers voorkomt 'mismatches' in onderzoek, zorgt voor betrokkenheid en begrip, maar trekt ook vruchtbare investeerders aan.