HomeEvenementenSymposium Wetenschapscommunicatie @University of Twente

Symposium Wetenschapscommunicatie @University of Twente Effectieve wetenschapscommunicatie? Nieuwe onderzoek van wetenschapscommunicatie en -journalistiek over veranderende publieke rollen van wetenschappers

Van onderzoekers verwachten we dat ze over hun onderzoek communiceren met belanghebbenden in de maatschappij. In toenemende mate wordt ze gevraagd om een breder publiek bij hun onderzoek te betrekken. Hoe kunnen ze dat het beste doen?  Hoe kunnen ze hun wetenschap effectief communiceren?

In dit minisymposium bespreken we recente onderzoeksresultaten uit wetenschapscommunicatie, wetenschapsjournalistiek en citizen science om de veranderingen voor onderzoekers beter te begrijpen. We zullen nadenken over de huidige en toekomstige rol van onderzoekers binnen en naar de maatschappij toe.

Dit mini-symposium is bedoeld voor onderzoekers en praktijkmensen die geïnteresseerd zijn in het leren over en het delen van inzichten en ervaringen met betrekking tot de dynamiek rond wetenschapscommunicatie, wetenschapsjournalistiek en citizen science.

Sprekers: dr. Marta Entradas, LSE en Universidad de Lisboa; dr. Mikihito Tanaka, Waseda University; dr. Heather Handley, Universiteit Twente.

Je bent uitgenodigd! Het symposium is gratis en voor iedereen toegankelijk. Je kunt je op deze pagina registreren. Voor vragen kun je mailen naar dr. Anne M. Dijkstra, wetenschapscommunicatiewetenschapper Universiteit Twente.

Datum: 12 juli 2024
Locatie: Langezijds zaal 2101, Universiteit Twente
Tijd: 11:30 - 16:30 uur

Dit minisymposium wordt mede mogelijk gemaakt door het strategisch onderzoeksfonds BMS van de Universiteit Twente en NEFCA.

Registreer