HomeEvenementenTechMed Challenges - Sessie 1

TechMed Challenges - Sessie 1 De maatschappelijke uitdaging van personeelstekorten in de gezondheidszorg

Ons gezondheidssysteem staat bekend om zijn kwaliteit, maar de duurzaamheid ervan staat onder druk door aanzienlijke personeelstekorten, met name in ziekenhuizen en ouderenzorg. Met de Wereldgezondheidsorganisatie die een wereldwijd tekort van 18 miljoen zorgverleners voorspelt tegen 2030, is de urgentie om dit probleem aan te pakken duidelijk. In de regio Twente verergeren demografische uitdagingen deze tekorten, wat leidt tot een verhoogde werkdruk en stress onder het huidige personeel. De COVID-19 pandemie heeft het belang van duurzame inzetbaarheid in de gezondheidszorg benadrukt. Om het langetermijnwelzijn van zorgprofessionals te waarborgen en hoogwaardige zorg te behouden, streeft ons onderzoeksprogramma ernaar innovatieve en geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen en te implementeren. Door de nadruk te leggen op de kwaliteit van het werk en de ondersteuning van zorgmedewerkers, streven we naar een veerkrachtig en effectief gezondheidssysteem voor de toekomst.

Algemene informatie
  • Datum: 9 September 2024
  • Tijd: 15.00 - 17.00
  • Locatie: TechMed Centre, Auditorium (TL 1133)
  • Taal: Engels
  • Type: Intern UT event

Voor wie: Iedereen die werkt aan (of geïnteresseerd is in) oplossingen voor de personeelstekorten in de gezondheidszorg.

Waarom interessant om deel te nemen

Update over Staffing als een Strategisch Impact programma

In 2023 zijn we begonnen te onderzoeken hoe wij als Universiteit Twente, samen met onze partners, kunnen bijdragen aan het oplossen van de toenemende personeelstekorten in de zorg. Ondanks de veranderende (financiële) situatie willen we graag uitleggen hoe we onze activiteiten zullen voortzetten. We zijn enthousiast om mogelijkheden te verkennen en krachten te bundelen!

Uitwisseling van expertise van de UT; delen en verbinden

Verschillende dynamische groepen en projecten zullen zichzelf presenteren door middel van pitches. Ontdek wat hen drijft, de essentie van hun projecten en wat ze nodig hebben. Ontdek dit en wellicht ontstaan interessante kruisbestuivingen.

Verkenning van financieringsmogelijkheden

Laat je informeren over huidige en toekomstige financieringsopties die goed aansluiten bij dit programma. Werk vervolgens samen om te bepalen welke kansen geschikt zijn voor jouw project en zet de eerste of volgende stappen.

Het programma

14.45 - 15.00

Inloop

15.00 - 15.15

Welkom & Inleiding
De Reis van Staffing als Strategisch Impact Programma. Terugblikken en vooruitkijken!

15.15 - 15.55

Pitches door UT initiatieven gerelateerd aan staffing

15.55 - 16.10

Talk-the-talk: Funding mogelijkheden
Dr. Mariska van den Berg - Financieringsadviseur, Universiteit Twente - TechMed Centrum

16.10 - 16.50

Walk-the-walk: Neem deel en bekijk de financieringsmogelijkheden en projectideeën in de ruimte, deel, voeg toe, bespreek en bundel krachten

16.50 - 17.00

Conclusie & Follow-up

Registratie

Neem nu deel: Mail een bevestiging en blok je agenda
Registreer hier

Wil je deelnemen aan deze sessie? Registratie gaat eenvoudig door een email te sturen naar dit mailadres. Zet erin dat je aanwezig bent en vervolgens kun je deze link gebruiken om de meeting in Outlook agenda te downloaden.

Over de TechMed Challenges Sessies

Het doel is om gezamenlijk cruciale maatschappelijke vraagstukken binnen de gezondheidszorg aan te pakken

TechMed Challenges Sessies zijn ontworpen om diverse belanghebbenden samen te brengen om gezamenlijk urgente maatschappelijke vraagstukken aan te pakken. Deze sessies bevorderen dynamische discussies, ideeëngeneratie en strategische planning om impactvolle oplossingen te creëren. Deelnemers uit verschillende sectoren nemen deel aan interactieve workshops en pitch-presentaties. Het doel is om gezamenlijke expertise en middelen te benutten voor het ontwikkelen van innovatieve benaderingen die significante maatschappelijke verandering teweegbrengen. Via deze sessies streven we ernaar samenwerking te bevorderen, actie te inspireren, en duurzame oplossingen te genereren voor complexe uitdagingen waar onze gemeenschappen mee worden geconfronteerd.

Aankomende SESSIeS

ORGANISATIe

Deze sessie wordt georganiseerd door het Strategische Impact Programma 'Sustainable Employability in Healthcare', onderdeel van deUniversiteit Twente - TechMed Centre.