HomeEvenementenOpening Academisch Jaar 2024

Opening Academisch Jaar 2024

De Opening Academisch Jaar van de Universiteit Twente is traditioneel een feest van inspiratie en ontmoeting. Ook dit keer hebben we weer gekozen voor het Wilminktheater als locatie: een prachtige plek  midden in hartje stad, die perfect past bij dit doel.

We nodigen je van harte uit om met ons de start van het nieuwe jaar te vieren, op maandag 2 september van 15.00 uur (inloop 14.00 uur) tot 16.15 uur.

Het thema van dit jaar is ‘Hoop’, waarbij we uitgebreid stilstaan bij het belang van chiptechnologie. De chipsector en hoop zijn namelijk nauw met elkaar verbonden, niet in de laatste plaats omdat innovatie in deze sector van cruciaal belang is voor de maatschappelijke uitdagingen waar we voor staan. Maar ook vanuit economisch perspectief, want chiptechnologie is een belangrijke drager voor de economie van de toekomst.

We hebben een drietal enthousiaste en inspirerende studenten en wetenschappers gevraagd om hun verhaal op het podium met ons te delen. Daarnaast hebben we dit jaar een zeer interessante keynote spreker; Jos Benschop, Executive Vice President of Technology bij ASML. Hij is geen onbekende in Twente want Jos studeerde in 1984 af aan de UT in natuurkunde en promoveerde daar ook. Van 2011 tot 2021 bekleedde hij bij de UT de bijzondere leerstoel Industriële Natuurkunde, naast zijn rol bij ASML.

We verwelkomen je graag op 2 september. Na aanmelden ontvang je een QR-code, deze heb je nodig voor toegang tot het Wilminktheater.