HomeNieuws & eventsPride Symposium: Building Bridges

Pride Symposium: Building Bridges Hoe overheid, onderwijs en bedrijfsleven hun krachten kunnen bundelen voor een inclusieve regio

De weg naar een inclusieve regio is niet iets wat één organisatie alleen kan doen: we moeten bruggen bouwen. Onderwijsinstellingen, bedrijven en de lokale overheid kunnen hun krachten bundelen om de voorwaarden te scheppen waaronder LGBTQ+ mensen kunnen bloeien. Of je nu een student bent die na hun studie wil blijven, bijna met pensioen gaat en op zoek bent naar een veilige zorgverlener, of een bedrijf dat talent wil aantrekken en behouden; bruggen bouwen is de juiste manier.

Op het Pride Symposium van dit jaar bieden Th!nk with Pride UT en Saxion een interessant programma met research talks, zakelijke inzichten en een executive panel. Dit Symposium is onderdeel van de Regenboogdagen Enschede, een week vol activiteiten rondom LGBTQ+ thema's, voor iedereen toegankelijk. Je bent uitgenodigd!

Je kan je nu aanmelden!
Naar de registratie

Wanneer: Woensdag 16 oktober
Tijd: 13:00 tot 16:30 (inloop om 12:30, borrel begint om 16:30)
Locatie: Burgerzaal, bij het Gemeentehuis van Enschede (Langestraat 24, Enschede)
Toegangsprijs: gratis
Taal: dit is een Engels gesproken evenement

Dit is een gratis evenement, maar registratie is verplicht. Het evenement is toegankelijk voor iedereen, je hoeft niet verbonden te zijn aan Saxion of Universiteit Twente. Neem je vriend(in)/collega/buurvrouw mee!

• Wat kan je verwachten? Een kort overzicht:

12:30 Walk-In

13:00 Opening by the government of Enschede and Th!nk with Pride

13:30 Research sessions

• "Wellbeing of queer youth" – Tessa Dekkers and Jan Behrens (UT)
    • “From Independence to Care: The Residential Shift of Surinamese LGBTI+ Elders” – Riona Jansen (Saxion)
    • "Computers says no: how technology impacts workplace inclusion” – Maren Behrensen (UT)

14:30 Break

14:50 Business sessions

• “How to build bridges between shop floor and office” - Renan Machado Cardos (Eaton)
    • “When inclusion ignites ambition” – Alex Bakhuis (Pink Pearl, Shell)
    • “Being your authentic self in the workspace” – Kaneesha Nadal (Kite Pharma)