HomeNieuws & eventsTechMed Challenges - Sessie 2

TechMed Challenges - Sessie 2 De uitdagingen van klimaat op gezondheid

Neem nu deel: Mail een bevestiging en blok je agenda
Registreer hier

De uitdagingen van klimaat op gezondheid

Klimaatverandering stelt wereldwijd ongekende uitdagingen aan de volksgezondheid. Stijgende temperaturen, extreme weersomstandigheden en veranderende milieusituaties hebben directe gevolgen voor de menselijke gezondheid, waarbij risico's zoals hittegerelateerde ziekten en luchtwegaandoeningen worden verergerd. Naast de fysieke gezondheid heeft klimaatverandering ook invloed op de mentale gezondheid, sociale rechtvaardigheid en veerkracht van gemeenschappen. Samen streven we ernaar een collaboratieve dialoog te bevorderen tussen onderzoekers, beleidsmakers, zorgprofessionals en gemeenschapsleiders. Door kennis te delen, effectieve oplossingen te verkennen en te pleiten voor duurzame praktijken, willen we de volksgezondheid beschermen en bevorderen in het licht van de uitdagingen van klimaatverandering.

Algemene informatie
  • Datum: 24 september 2024
  • Tijd: 12.00 - 13.30
  • Locatie: TechMed Centre, Auditorium (TL 1133)
  • Taal: Engels
  • Type: Intern UT event

Voor wie: Iedereen die werkt aan (of geïnteresseerd is in) de uitdagingen van het klimaat in de gezondheid.

Waarom interessant om deel te nemen

Update over Planetary Health als een Strategisch Impact programma

In 2023 zijn we gestart met de verkenning hoe we als Universiteit Twente samen met onze partners kunnen bijdragen aan het aanpakken van de effecten van het klimaat op de gezondheid en het verminderen van gezondheidsgerelateerde afval en emissies. Ondanks de veranderende financiële situatie willen we graag toelichten hoe we onze activiteiten zullen voortzetten. We staan klaar om kansen te verkennen en effectief samen te werken!

Uitwisseling van expertise van de UT; delen en verbinden

Verschillende dynamische groepen en projecten zullen zichzelf presenteren door middel van pitches. Ontdek wat hen drijft, de essentie van hun projecten en wat ze nodig hebben. Ontdek dit en wellicht ontstaan interessante kruisbestuivingen.

Verkenning van financieringsmogelijkheden

Laat je informeren over huidige en toekomstige financieringsopties die goed aansluiten bij dit programma. Werk vervolgens samen om te bepalen welke kansen geschikt zijn voor jouw project en zet de eerste of volgende stappen.

Het programma

Inloop

Welkom & Inleiding
De Reis van Planetary Health als Strategisch Impact Programma. Terugblikken en vooruitkijken!

Talk-the-talk
Lezing wordt binnenkort gedeeld

Walk-the-walk
Activiteit wordt binnenkort gedeeld

Conclusie & Follow-up

Netwerken and afsluiting

Registratie

Wil je deelnemen aan deze sessie? Registratie gaat eenvoudig door een email te sturen naar dit mailadres. Zet erin dat je aanwezig bent en vervolgens kun je deze link gebruiken om de meeting in Outlook agenda te downloaden.

Over de Techmed Challenges Sessies

Het doel is om gezamenlijk cruciale maatschappelijke vraagstukken binnen de gezondheidszorg aan te pakken

TechMed Challenges Sessies zijn ontworpen om diverse belanghebbenden samen te brengen om gezamenlijk urgente maatschappelijke vraagstukken aan te pakken. Deze sessies bevorderen dynamische discussies, ideeëngeneratie en strategische planning om impactvolle oplossingen te creëren. Deelnemers uit verschillende sectoren nemen deel aan interactieve workshops en pitch-presentaties. Het doel is om gezamenlijke expertise en middelen te benutten voor het ontwikkelen van innovatieve benaderingen die significante maatschappelijke verandering teweegbrengen. Via deze sessies streven we ernaar samenwerking te bevorderen, actie te inspireren, en duurzame oplossingen te genereren voor complexe uitdagingen waar onze gemeenschappen mee worden geconfronteerd.

Aankomende SESSIeS

ORGANISATIe

Deze sessie wordt georganiseerd door het Strategische Impact Programma 'Planterary Health', onderdeel van de Universiteit Twente - TechMed Centre en het Climate Centre