HomeNieuws & eventsMedTech Twente: Building Blocks

MedTech Twente: Building Blocks Investeren in Human capital

Samen met bedrijven uit het MedTech Twente cluster versnellen we medisch technologische innovaties. Randvoorwaarde voor deze succesvolle innovaties is dat MedTech bedrijven de beschikking hebben over voldoende en gekwalificeerde collega’s. Hoe zorgen we dat in deze talentbehoefte wordt voorzien? Hoe versterken we talentontwikkeling en -behoud die nodig is in onze regio? Van starter tot ervaren professional?

Het talentvraagstuk is onderdeel van het project MedTech Twente 2030 en heeft raakvlakken met het onderwijsproject Beethoven. Als eerste stap heeft Hogeschool Saxion onderzoek gedaan naar het werven en behouden van talent. Als vervolg hierop organiseren we een project ontwerpsessie op maandag 23 september van 13:00 tot 15:00 uur. We nemen je mee in de belangrijkste resultaten van het onderzoek en gaan aan de slag met potentiële vervolgprojecten.

Dit is het moment om aan te sluiten⏰

Ben je als HR-professional of ondernemer actief bij een MedTech bedrijf? Houd jij je bezig met aantrekken en behouden van talent en wil je investeren in werven met impact? Dan is dit het moment om aan te sluiten! Tijdens deze sessie leggen we de fundatie voor het MedTech Twente ’talentimpulsprogramma’  waar je een actieve rol in kan spelen.

• Datum: 23 september 2024
  • Tijd: 13.00 - 15.00
  • Locatie: TechMed Centre (gebouw nummer 18) - Lecture Room (TL 2148) op campus van de Universiteit Twente - Hallenweg 5, Enschede
  • Taal: Nederlands
  • Formaat: Live event

Alvast een aantal projectideeën ter inspiratie

• Idee 1 | Een gemeenschappelijke arbeidspool voor MedTech bedrijven ten behoeve van doorstroom en behoud van talent.
  • Idee 2 | Senior functies invullen door werving van (internationale) medewerkers en of versneld opleiden van eigen mensen.
  • Idee 3 | Een programma dat trainees bij meerdere bedrijven in de regio doorlopen.Idee 4 | Zichtbaarheid van MedTech bedrijven bij jong professionals / studenten.
  • Idee 5 | Learning community: Talent behouden en aantrekken
  • Idee 6 | Jouw idee?

REGISTRATIE

Hoewel dit een gratis evenement is, merk op dat registratie voor dit evenement niet vrijblijvend is. Als je het evenement waarvoor je je al hebt geregistreerd niet kunt bijwonen, vragen we je vriendelijk om ons op de hoogte te stellen door een e-mail te sturen naar dit mailadres.

Registreer voor dit event
Klik hier

ORGANISATIE

MedTech Twente is het innovatiecluster waar medische technologie in versnelling komt. Hier werken bedrijfsleven en zorginstellingen nauw samen met onderzoekers van de kennisinstellingen om te komen tot innovaties voor de zorg van morgen. Innovaties worden ontwikkeld, gevalideerd en geïmplementeerd in een nauwe samenwerking tussen partijen, gefaciliteerd en versneld door ondersteunende organisaties als Novel-T, Oost NL, TechMed Centre | Universiteit Twente, Kennispark Twente, World Trade Center Twente, Hogeschool Saxion en Health Valley Netherlands. Het is dan ook niet voor niets dat succesvolle MedTech bedrijven als Demcon, Medspray, Micronit, Lipocoat en IamFluidics zijn ontstaan en gegroeid in Twente.