HomeNieuws & eventsCorporate mededelingenUT en University of Waterloo stellen gezamenlijke subsidie in om samenwerking te versterken

De nieuw ingestelde 'Twente and Waterloo Strategic Collaboration Grants (SCG)' zijn een gezamenlijk initiatief van de Universiteit Twente en de Universiteit van Waterloo in Canada. De oproep is bedoeld om onderzoekssamenwerking tussen de respectieve leden te versterken op een aantal vastgestelde prioriteitsgebieden (bioengineering en biotechnology, health, nanotechnology, en water). Deze oproep is zowel bedoeld voor degenen die onderzoekssamenwerking willen initiëren als voor degenen die bestaande onderzoekssamenwerking verder willen bevorderen.

Aanvraagprocedure

Er zullen naar verwachting vier grants worden toegekend. Elke subsidie wordt medegefinancierd door de twee universiteiten, waarbij de middelen van elke universiteit de betrokkenheid van hun specifieke leden ondersteunen. De maximale waarde van elke subsidie is een bedrag van maximaal C$16.000 en €11.000 door elke respectieve universiteit. Volledige aanvragen moeten woensdag 8 november 2023 om 23:59u (CET) uiterlijk zijn ingediend. Meer details over de prioriteiten, de reikwijdte en de volledige aanvraagprocedure zijn te vinden op de website.

Sterk partnerschap

Twente en Waterloo hebben de afgelopen tien jaar een sterk partnerschap opgebouwd op basis van gedeelde belangen in impactgericht onderzoek, uitstekende studentenervaring en maatschappelijke verbindingen. Deze oproep is bedoeld om de impact van de twee universiteiten te vergroten door meer samenwerking op het gebied van onderzoek.