HomeNieuws & eventsCorporate mededelingenWerkbezoek GS Overijssel bij de Universiteit Twente

Werkbezoek GS Overijssel bij de Universiteit Twente

De ontwikkelkansen voor Nederland liggen volop in de regio. Dit was de conclusie tijdens het boeiende werkbezoek van Gedeputeerde Staten van provincie Overijssel en het College van Bestuur van de Universiteit Twente aan de universiteit, op dinsdag 5 december 2023. Het was de eerste keer sinds de vorming van het huidige College van GS dat de beide besturen zo uitgebreid met elkaar spraken.

Het bezoek bood een uitstekende gelegenheid om gezamenlijke ambities te bespreken. Provincie Overijssel en Universiteit Twente nemen het initiatief bij het ontwikkelen van de door de regio op te stellen kansenagenda. Deze agenda heeft als doel ervoor te zorgen dat investeringen in de regio optimaal bijdragen aan maatschappelijk rendement.

De besturen spraken niet alleen uitgebreid over de ambitie en voornemens voor de komende periode, maar namen ook een kijkje op verschillende plekken binnen de universiteit, waaronder het DISC lab bij de faculteit ITC, het TechMed Centre, DesignLab en NanoLab.