HomeNieuws & eventsCorporate mededelingenJaap Beernink verruilt Novel-T en Universiteit Twente Holding voor Deltion College

Na ruim zes jaar de rol van CEO Novel-T en directeur van de Universiteit Twente Holding te hebben vervuld, start Jaap Beernink per 1 september 2023 in zijn nieuwe functie als lid van het College van Bestuur bij Deltion College te Zwolle.

Onder leiding van Jaap Beernink heeft Novel-T zich de afgelopen jaren in sneltreinvaart ontwikkeld tot één van de beste incubators en accelerators van Europa. Er staat een krachtig aanbod van diensten en programma’s voor zowel startende als groeiende bedrijven en het innovatieve MKB. Beernink: “Novel-T staat als een huis en de afgelopen jaren hebben we fantastische resultaten bereikt. De manier waarop we dat in nauwe samenwerking met founders en partners doen maakt Novel-T uniek en Twente krachtig. Ik heb dan ook alle vertrouwen in de toekomst. Het was een eer om mijn steentje aan Novel-T en de innovatieregio Twente bij te dragen”.

Novel-T bouwde zich de afgelopen jaren uit van een ecosysteembouwer naar een organisatie die via eigen programma’s en diensten succesvolle start-ups, scale-ups en nieuwe en innovatieve bedrijvigheid voortbrengt. Binnen en buiten de regio leidden de successen tot veel waardering, zichtbaar via bijvoorbeeld de titel Meest Ondernemende Universiteit van Nederland, uitverkiezing tot nr. 1 acceleratorprogramma in de wereldwijde UBI ranking, uniforme dealterms voor Nederlandse spin-offs en het naar Enschede halen van Slush’d, aanstaande augustus.

Vinod Subramaniam, voorzitter Foundersberaad Novel-T en College van Bestuur Universiteit Twente: “We vinden het enorm jammer dat Jaap vertrekt bij Novel-T en de UT, maar gunnen hem deze prachtige stap van harte. Jaap heeft zijn rol met verve vervuld. Novel-T wordt niet voor niks als koploper in het nationale veld gezien en is voor veel partijen een bron van inspiratie op het gebied van het aanjagen en ondersteunen van valorisatie, innovatie en ondernemerschap. Wij zijn hem dankbaar en wensen hem veel succes in zijn volgende functie.”

Ad Louter, voorzitter Raad van Toezicht Novel-T en CEO Urenco: “Met het vertrek van Jaap verliezen we een ondernemende bestuurder die op een hele natuurlijke wijze zowel binnen als buiten de eigen organisatie wist te acteren, verbinding wist te maken en vooruitgang te realiseren. Jaap heeft de afgelopen jaren een sterk team om zich heen weten te verzamelen, dat zonder twijfel in staat is om de prachtige ambitie van Novel-T verder vorm te geven.”

Op een nader te bepalen moment vindt er een officieel afscheid plaats. Op dit moment wordt gewerkt aan een profiel en procedure voor de nieuwe invulling van de functie. Zijn taken voor Novel-T worden door het huidige managementteam overgenomen totdat een nieuwe kandidaat is aangesteld.