HomeNieuws & eventsCorporate mededelingenBesturen universiteiten Twente en Münster staan stil bij 60 jaar samenwerking

Besturen universiteiten Twente en Münster staan stil bij 60 jaar samenwerking

Nog voor de Universiteit Twente haar officiële opening had, in 1964, stuurde het College van Curatoren van de Technische Hogeschool Twente een verzoek naar Münster, om nader kennis te maken. Die brief was het startschot van een jarenlange innige samenwerking. Op dinsdag 21 mei stond het College van Bestuur, samen met Rector Johannes Wessel van de Universität Münster stil bij het feit dat het exact 60 jaar geleden was dat de besturen van beide universiteiten bijeen kwamen.

"Het College van Curatoren achtte het destijds al enorm relevant om goede contacten op te bouwen met de Universiteit van Münster, gelet op nabijheid en de nauwe band die het tussen de regio's aan weerszijden van de grens”, aldus rector magnificus Tom Veldkamp. “Dat inzicht is nog even relevant nu als 60 jaar geleden: er is een groot gevoel van verbondenheid, we doen veel samen op het gebied van zowel onderwijs, onderzoek als valorisatie en we waarderen de samenwerking met onze oosterburen enorm!”

Johannes Wessels, rector magnificus van de Universiteit van Münster: “Meer dan 60 jaar geleden hebben we de basis gelegd voor een langdurig partnerschap waarvan we tot op de dag van vandaag allemaal profiteren: Academici, medewerkers en studenten. De samenwerking is geworteld in bijna alle gebieden - van geneeskunde, natuurwetenschappen en politiek tot het REACH - EUREGIO Start-up Centre en transnationale studieprogramma's.”

L.P.W. van der Velde MSc (Laurens)
Woordvoerder College van Bestuur (CvB)