HomeNieuws & eventsCorporate mededelingenMirije van Dijk completeert faculteitsbestuur EEMCS als nieuwe managing director

Mirije van Dijk (1971) is de nieuwe managing director van de faculteit Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science (EEMCS) van de Universiteit Twente, met ingang van 1 september a.s. Deze positie wordt nu nog bekleed door Mert Alberts, die deze rol tijdelijk waarneemt.

Op dit moment is Mirije van Dijk werkzaam als Programmamanager Zorg van de Toekomst bij het Medisch Spectrum Twente (MST). In die rol is ze verantwoordelijk voor de implementatie van het zorgtransformatieprogramma dat het ziekenhuis klaar moet stomen voor de uitdagingen van de toekomst. Sinds 2015 is Mirije werkzaam bij het MST, in diverse leidinggevende functies. Daarvoor bekleedde ze diverse functies in de  kinderopvang en werkte een aantal jaren in het buitenland. Mirije woont in Enschede, is getrouwd en heeft twee kinderen.

Mirije van Dijk over haar benoeming: “In de procedure heb ik kennisgemaakt met een aantal collega’s van de faculteit en wat mij opviel is de openheid in het gesprek. Ook de wens om samen te werken aan de uitdagingen waar zowel de faculteit als de UT voor staan, kwam duidelijk naar voren. Ik kijk erg uit naar de kennismaking en samenwerking met alle collega’s van EEMCS.”

Machteld Roos, vicevoorzitter van het College van Bestuur: “We zijn ontzettend blij met de komst van Mirije. Zij is gedreven en brengt veel ervaring mee als leidinggevende. De uitdagingen waar we als universiteit voor staan vragen zowel om versnelling in de uitvoering van maatregelen als ook om een nauwe samenwerking tussen vele betrokkenen. We denken dat Mirije daar een mooie verbindende rol in kan spelen en we wensen haar heel veel succes in deze mooie functie.”

Met de benoeming van Mirije is het faculteitsbestuur van EEMCS weer compleet. Onlangs werd Boudewijn Haverkort benoemd als decaan. Hij zal deze rol met ingang van 1 oktober vervullen. Het faculteitsbestuur bestaat daarnaast uit Peter Veltink, portefeuillehouder onderzoek en tevens interim-decaan tot 1 oktober, Alma Schaafstal, portefeuillehouder onderwijs en Gergana Georgieva, student assessor.

L.P.W. van der Velde MSc (Laurens)
Woordvoerder College van Bestuur (CvB)