HomeNieuws & eventsSolar Team Twente grijpt voorlopige koppositie

Solar Team Twente grijpt voorlopige koppositie in Zuid-Afrika

Na een spannende half-blind stage start het Twentse team morgen op pole position. Solar Team Twente nam tijdens de vierde challengedag de leiding in de Sasol Solar Challenge in Zuid-Afrika. Het team begon de dag vol vertrouwen en wist tijdens de uitdagende half-blind stage een sterke strategie uit te voeren.

Vandaag, stipt om 08:01 uur, vertrok Solar Team Twente vanaf de tweede positie, direct achter het Belgische Innoptus Solar Team. De deels onbekende route werd pas gisteren, na afloop van de derde challengedag bekendgemaakt, wat het team dwong om op het laatste moment een optimale strategie te bedenken.

Strategische Coureurswissel

Tijdens het eerste segment voerde Solar Team Twente een vlotte coureurswissel uit, terwijl concurrenten Brunel Solar Team en Innoptus Solar Team eerder wisselden. Dit leidde tot een spannende achtervolging, waarbij de Belgische studenten tijdelijk de leiding heroverde. Solar Team Twente bleef echter scherp en reed daar vlak achter richting de eerste stop van de dag.

Voorsprong Uitgebouwd

Halverwege de dag lag Solar Team Twente ongeveer vijftien minuten voor op Brunel Solar Team en minder dan vijf minuten achter op Innoptus Solar Team, die hun tijdstraf beiden nog moesten uitzitten. Nadat de concurrenten hun straffen hadden uitgezeten nam Solar Team Twente opnieuw de leiding. Dit leverde een voorsprong op van ongeveer 15 minuten op Brunel Solar team, die nauw gevolgd werden door Innoptus solar Team

Extra Loop Beslissend

Op een cruciaal moment besloot Solar Team Twente om vol in te zetten op het afleggen van een extra loop. Dit vereiste planning en snelheid, aangezien het team voor 17:00 uur binnen moest zijn. Uiteindelijk wist Solar Team Twente de finish iets na vijven te halen, wat het team voorlopig bovenaan in het klassement positioneert met een totaal van 2163 gereden kilometers. Innoptus Solar Team staat op de tweede plek en Brunel Solar Team op plek drie.