HomeNieuwsShaping2030 over de samenwerking met de industrie: de werkvloer van de toekomst en diversiteit.

In een sneltreinvaart ontwikkelt de industrie zich. Nieuwe ontwikkelingen, die ook wat vragen van de universiteit. Het antwoord op de vraag wat er dan nodig is, laat zich niet in een simpele quote vangen. Gerben Edelijn ging afgelopen vrijdag met de UT-gemeenschap in gesprek over het antwoord, als onderdeel van Shaping2030.

In zijn korte kick-off sprak Gerben Edelijn, UT-alumus en CEO van Thales Nederland over twe thema's: de ontwikkeling van de werkvloer in de industrie en wat dat betekent voor het bedrijf. En tevens deed hij een oproep voor een sterke inzet op diversiteit: diversiteit in alle facetten is cruciaal voor de industrie om ook in de toekomst te kunnen leveren. Na de kick-off discussieerden de circa 70 aanwezigen samen verder over de belangrijkste uitdagingen voor het komende decennium.

De sessie is op video vastgelegd, deze is hier te bekijken. Tevens kan je er feedback en ideeën achterlaten waarvan jij vindt dat ze een plekje moeten krijgen in de nieuwe strategie van de Universiteit Twente.

14 FEBRUARi - ARTIFICIAL INTELLIGENCE en de samenleving

De serie inspiratiesessies wordt vervolgd op donderdag 14 februari. Die dag is Marleen Stikker, oprichter van Waag, te gast om te spreken over kunstmatige intelligentie en de samenleving. Er zijn nog enkele plekken beschikbaar. Daarvoor moet je je wel even aanmelden.

Meer info over de andere sessies die nog worden gehouden vind je hier.