HomeNieuwsScheikunde leren vergemakkelijken met conceptuele modellering

Scheikunde leren vergemakkelijken met conceptuele modellering

Een team van onderzoekers en docenten van de Universiteit Twente ontwikkelde een nieuwe methode die met 'conceptuele modellering' het leren vergemakkelijkt en creativiteit stimuleert voor studenten van de bachelor Chemical Science & Engineering. De studenten gingen aan de slag met echte problemen op het gebied van duurzaamheid.

Veel uitdagingen in de echte wereld, waaronder die op het gebied van duurzaamheid, vereisen inzicht in hoe verschillende elementen met elkaar verbonden zijn. Studenten moeten deze kritische competentie genaamd systeemdenken leren om wereldwijde en vaak complexe problemen te analyseren. Maar hoe je dat systeemdenken exact implementeert in het scheikundeonderwijs blijft een uitdaging.

K.W. Wesselink - Schram MSc (Kees)
Wetenschapscommunicatiemedewerker (aanwezig ma-vr)

Cookies

We gebruiken cookies en vergelijkbare technologieën en verwerken je persoonlijke gegevens (bijv. IP-adres) voor gepersonaliseerde content, advertenties en voor media integraties van externe aanbieders. Voor het gebruiken en analyseren van de website plaatsen wij altijd functionele en strikt analytische cookies. De gegevensverwerking voor niet-functionele en niet-analytische cookies vereist jouw toestemming. Voor meer informatie over het gebruik van je gegevens, bezoek onze privacyverklaring of ons cookiebeleid.