HomeNieuwsSAVE the DATE: 12 juli 2024 Mini-symposium Science Communication

SAVE the DATE: 12 juli 2024 Mini-symposium Science Communication

Effectieve wetenschapscommunicatie? Nieuwe onderzoek van wetenschapscommunicatie en -journalistiek over veranderende publieke rollen van wetenschappers

Als onderzoekers worden we steeds vaker gevraagd over ons onderzoek te communiceren. Hoe kunnen we een breder publiek betrekken bij onderzoek? En hoe kunnen we het beste communiceren?

We presenteren in dit mini-symposium recente resultaten van onderzoek uit de vakgebieden wetenschapscommunicatie, wetenschapsjournalistiek en citizen science. We bespreken huidige en toekomstige rollen van onderzoekers in het publieke domein en de betekenis voor strategische communicatie.

Dit mini-symposium is voor onderzoekers en anderen die geïnteresseerd zijn in de dynamiek van wetenschapscommunicatie, wetenschapsjournalistiek en citizen science.

• Zaal: Langezijds room 2101
  • Tijd: 11:30 – 16:30 hours

Gastsprekers zijn onder meer: dr. Marta Entradas, LSE and Universidad de Lisboa; dr. Mikihito Tanaka, Waseda University

Ik ben er bij!