HomeNieuwsHet TechMed Event
Het TechMed Event

Het TechMed Event De brug naar morgen: vijf jaar MedTech-evolutie en wat ons te wachten staat

De wereldwijde gezondheidszorg is, mede dankzij medische technologische innovaties, enorm verbeterd. Toch staat de sector voor grote uitdagingen, zoals de toename van chronische ziekten, de stijgende kosten van gezondheidszorg, en het tekort aan zorgmedewerkers. Bovendien vormt de klimaatverandering een extra bedreiging voor de volksgezondheid. Deze uitdagingen vereisen snelle en creatieve oplossingen.

Het TechMed Centrum van de Universiteit Twente zet zich in om oplossingen te vinden voor deze uitdagingen. Met een sterke focus op duurzame en gepersonaliseerde zorg, ondersteund door technologie en samenwerking met onder het innovatiecluster MedTech Twente, is het TechMed Centrum in de afgelopen vijf jaar uitgegroeid tot een internationale koploper. We leren van het verleden en werken aan baanbrekende oplossingen voor de toekomst.

Prof. dr. Maroeska Rovers

Deze dag belooft een bijzondere ervaring voor iedereen die zich met passie inzet voor medische technologische vooruitgang.

Prof. dr. Maroeska Rovers
Scientific Director of the Technical Medical Centre
People page

Verbetering van de Gezondheidszorg door Innovatie en Samenwerking

Op woensdag 6 november, organiseert het TechMed Centrum, de zesde editie van het jaarlijkse TechMed Event. Vooruitstrevende stakeholders, waaronder zorgprofessionals, bedrijven, bestuurders, onderzoekers, investeerders, getalenteerde studenten en beleidsmakers, komen samen om elkaar te inspireren, terug te blikken op de afgelopen jaren en een platform te bieden voor toekomstgerichte uitdagingen. Het TechMed Centrum bevordert interdisciplinair samenwerken om kennis te delen, innovatie te stimuleren en een routekaart te creëren voor een duurzame toekomst in de gezondheidszorg.

Wat u kunt verwachten op het TechMed Event

Laat u inspireren door de keynote lezing van Kylle Jordan, die haar ervaringen zal delen over het opzetten van een grootschalige publiek-private samenwerking tussen de Mayo Clinic, kennisinstellingen, regionale overheden en het bedrijfsleven. Ontdek een inspirerend evenement vol boeiende discussies en vernieuwende inzichten. Wil je op de hoogte blijven van de nieuwste medische en technologische doorbraken? Mis dan zeker de sessies niet over geavanceerde chiptechnologie, sensing en imaging, data voor gezondheidsverbetering, oplossingen voor personeelstekorten, duurzaamheid in medische hulpmiddelen, proefdier-vrije innovatie en technologie voor humaan geneesmiddelenonderzoek. Deze sessies bieden een unieke kans om te leren over de nieuwste trends en ontwikkelingen die de toekomst vormgeven. Daarnaast heeft u de mogelijkheid om via inspirerende demotours een blik op de toekomst te werpen en deel te nemen aan boeiende matchmakingactiviteiten, evenals rondleidingen door onze faciliteiten.

MedTech Twente Week

Het TechMed Event is onderdeel van de MedTech Twente Week, die op 5 en 6 november in Enschede plaatsvindt, als jaarlijks hoogtepunt van het MedTech Cluster Twente. MedTech Twente is het innovatiecluster waar medische technologie in versnelling komt. Hier werken bedrijfsleven en zorginstellingen nauw samen met onderzoekers van de kennisinstellingen om te komen tot innovaties voor de zorg van morgen.

Registreer je nu

Doe mee, laat je inspireren en maak een verschil voor een duurzame en gezonde toekomst. Voor meer informatie over het programma en mogelijkheden om je aan te melden, kun je terecht op www.techmedevent.nl. Accreditatie voor het event kan worden aangevraagd.