UTAlumni NetwerkNieuwsTHT Reünie 2024
UT

THT Reünie 2024

OP VRIJDAG 24 MEI VOND OP DE CAMPUS VAN UT DE TWEEJAARLIJKSE THT-REÜNIE PLAATS. EEN DAG VOL HERINNERINGEN, HERNIEUWDE CONTACTEN EN VERBINDINGEN.

Alumni van de Technische Hogeschool Twente (THT) kwamen vrijdag 24 mei terug naar landgoed Drienerlo. De reünie werd georganiseerd ter gelegenheid van de 62e Dies Natalis van hun Alma Mater.

Op een mooie zonnige dag kwamen zo’n zeventig alumni van de Technische Hogeschool Twente (THT) terug naar landgoed Drienerlo. De reünie werd georganiseerd ter gelegenheid van de 62e Dies Natalis van hun Alma Mater.  Het programma begon om 10 uur met een warme ontvangst in ‘The Gallery’, waar oude vrienden elkaar konden begroeten en nieuwe contacten werden gelegd. Foto’s van weleer en historische boeken zorgden voor veel leuke verhalen en herinneringen.

Het ochtendprogramma bestond uit rondleidingen door drie verschillende UT-laboratoria en een rondleiding door de Horst. Deze rondleidingen werden verzorgd door enthousiaste masterstudenten en door alumnus en medewerker Jan Broenink. Zij namen de alumni mee op een reis door de nieuwste ontwikkelingen en innovaties binnen hun vakgebieden.

De middag stond in het teken van inspirerende presentaties en het uitwisselen van ervaringen. Michiel Tijsseling, trekker van de alumnikring Zuidwest-Nederland, vertelde over de start van Alumnikring Zeeland en over de evenementen in het stadhuis van Middelburg in 2022 en bij Dow Benelux in november 2023; speciaal georganiseerd voor de alumni in en rond de provincie Zeeland. Ramon Aalberts, voorzitter van de alumnivereniging Principia, sprak over duurzaamheidsgroepen die zijn opgericht om advies te geven aan bedrijven en over de evenementen die zij organiseren voor werktuigbouwkundestudenten, alumni en bedrijven.

Een bijzonder moment tijdens het middagprogramma was de presentatie van het Oral History Project door Wiljan Puttenstein, hoofd van de afdeling Archief. Dit project, wat mede mogelijk is gemaakt door het Universiteitsfonds Twente, heeft als doel het erfgoed van de UT te documenteren. Als onderdeel hiervan zijn een twintigtal oud-studenten geïnterviewd uit de beginperiode (1964-1972) van de toemalige Technische Hogeschool Twente. Daarnaast wordt ook zorg gedragen voor oude “schatten” zoals foto's en voorwerpen die kenmerkend zijn voor de verschillende generaties studenten.

Alumna Henny Kramers-Pals, het eerste vrouwelijke wetenschappelijke staflid van de UT, sloot het middagprogramma af. Zij deelde talloze anekdotes uit het verleden, die vanuit het publiek ook weer verhalen opriepen. De rijkdom van de geschiedenis van de UT werd prachtig geïllustreerd.

Voordat de alumni naar de Dies Natalis gingen, kregen ze de gelegenheid om het vernieuwde Langezijds-gebouw van binnen te bekijken. Dit gebouw van de faculteit ITC, was een dag eerder uitgeroepen tot BNA Beste Gebouw van het Jaar 2024. Zeker een bezoekje waard!

De reünie van de THT-generatie was een groot succes, dankzij de inzet van de UT medewerkers, studenten en natuurlijk de alumni zelf.

Heb je zelf herinneringen of foto's van UT/THT-studenten die je wilt delen? Neem contact op met het Alumni Office.

Bekijk alle foto's hier!
Bekijk de foto's

NIEUWSGIERIG NAAR WIE ER WAREN?

Kijk beneden naar de startjaar van je medealumni.

GESTART TUSSEN 1964-1969

• Ben Tangena