UTFaculteitenBMSAgendaWorkshop Shiny voor onderwijs en valorisatie

Workshop Shiny voor onderwijs en valorisatie Kun je een gesprek voeren met een figuur? Met R en Shiny kan dat!

BDSi organiseert een workshop over het maken van interactieve visualisaties met R en Shiny. In één middag introduceren we snel de basisconcepten en bouwen we samen een interactieve visualisatie.

Interactieve visualisaties zijn een geweldige manier om je publiek - of dat nu studenten, academici of 'normale' mensen zijn - complexe onderwerpen, datasets en analyses te laten verkennen en begrijpen. Het maken van interactieve visualisaties is eenvoudig, en er zijn betrouwbare en gratis opties beschikbaar om de visualisaties die je hebt gemaakt te hosten.

In deze workshop ontwikkel je een interactieve versie van een bestaande visualisatie, analyse of dataset en publiceer je deze (als je dat wilt) online. Je kunt je eigen data meenemen of werken aan een voorbeeld dat door BDSi wordt geleverd. We richten ons specifiek op twee voorbeeld applicaties: een app waarmee studenten statistische concepten kunnen verkennen, en een die een voorspellend model beschikbaar maakt voor gebruikers.

Aan het eind van de dag ben je in staat om zelf eenvoudige applicaties te ontwikkelen en deze te delen met je publiek.

Zie onze website voor meer informatie en registratie.