UTFaculteitenBMSAgendaInternationale Vrouwendagviering

Internationale Vrouwendagviering

Bij de Universiteit Twente zijn we er trots op dat we International Women's Day omarmen, een wereldwijde viering die over grenzen heen gaat en de diverse bijdragen van vrouwen viert. Deze dag draait niet alleen om vrouwen; maar om het vieren van individualiteit, het doorbreken van stereotypen en het belang van diversiteit in het vormgeven van onze gezamenlijke toekomst te erkennen.

Net als vorig jaar hebben diverse groepen binnen onze universiteit samengewerkt om een unieke viering te creëren, waarbij de kracht van inclusiviteit wordt benadrukt. Internationale Vrouwendag is een oproep tot actie, een herinnering dat iedereen, ongeacht geslacht, een rol heeft bij het bevorderen van gelijkheid. Het is een gelegenheid om stil te staan bij de vooruitgang en het werk dat nog voor ons ligt, en om een cultuur te stimuleren waarin verschillen worden gewaardeerd en gevierd.

Dit jaar organiseren we van 4 tot 8 maart een reeks permanente ervaringen over de hele campus en tevens boeiende evenementen. We streven ernaar een platform te bieden voor diverse stemmen en perspectieven, waarbij de veelzijdigheid van de rollen en ervaringen van vrouwen wordt belicht. Natuurlijk willen we het gesprek aangaan en voortzetten met iedereen!

Bezoek voor meer informatie de pagina over de International Women's Day
Bezoek de pagina