De Groot Installatiegroep (2)

Hoe kan de app voor registratie van de sprinkler controles geoptimaliseerd worden voor het gebruik van de monteurs?

Aanleiding

Binnen De Groot installatiegroep is de afdeling Brand onder Service & Onderhoud (S&O) verantwoordelijk voor het registreren van tweewekelijks onderhoud aan de sprinklerinstallaties, om de certificering te behouden. Daarbij moeten er op andere onderdelen op dezelfde installatie maandelijks onderhoud gepleegd worden. Deze periode kwaliteitsborging werd voorheen geregistreerd in een gezamenlijk Excel bestand, maar recentelijk vervangen door twee verschillende apps: één voor tweewekelijkse controle en de ander voor de maandelijkse controle. In deze apps ontvangen zij een beschrijving van de benodigde checks, de mogelijkheden om deze af te vinken en evt. van opmerkingen te voorzien. Echter, zijn de tekstbeschrijvingen destijds rechtstreeks overgenomen uit wet en regelgeving (TB 80) en vragen deze van de monteur ter plaatse enige interpretatie met betrekking tot de uit te voeren werkzaamheden. De lange en lastige teksten zorgt ervoor dat de tweewekelijkse checks nu langer duren dan voorheen met het Excelbestand en tegelijkertijd is deze extra tijd niet ingepland. Al met al zorgt het gebruik van de app voor demotivatie onder de monteurs. In deze LC gaan stakeholders samen op zoek naar een betere inrichting en gebruiksrichtlijnen zodat checks sneller en effectiever kunnen plaatsvinden.

Opbrengsten

Meer weten over wat deze LC heeft opgeleverd? Bekijk dan het impact interview.