UTFaculteitenBMSNieuwsNieuwe MSc opleiding Humanitarian Engineering van start in september 2025

Nieuwe MSc opleiding Humanitarian Engineering van start in september 2025

De universiteitsraad heeft het nieuwe masterprogramma Humanitarian Engineering officieel goedgekeurd om in september 2025 definitief van start gaan. Studenten zullen werken aan complexe humanitaire uitdagingen over de hele wereld en leren om socio-technologische oplossingen te bedenken en ontwikkelen, bijvoorbeeld door bij te dragen aan rampbestendige huisvesting, veilige toegang tot schoon water of door vluchtelingenkampen te voorzien van duurzame energieoplossingen. De opleiding hoopt een diverse groep studenten aan te trekken, zowel met een technische als niet-technische achtergrond. Het MSc-programma zal ook toegankelijk zijn voor studenten via een pre-master. Het is de bedoeling dat het pre-masterprogramma ook in het academisch jaar 2025-2026 van start gaat.

Peter Chemweno, opleidingsdirecteur Humanitarian Engineering, kijkt ernaar uit om van start te gaan met het nieuwe MSc-programma: "We zijn enthousiast om te kunnen bijdragen aan het vergroten van de maatschappelijke impact voor de kwetsbare, gemarginaliseerde en onderbedeelde communities."

Meer informatie over het aankomende MSc-programma in Humanitarian Engineering is te vinden op hun website: https://www.utwente.nl/en/humanitarian-engineering/.