UTFaculteitenBMSDept HIBPADr. Caroline Fischer en dr. Carina Schott presenteerden hun werk over 'hoe de identiteit van professionals verandert tijdens transformaties' op de EGPA conferentie in Athene

Dr. Caroline Fischer presenteerde haar werk samen met dr. Carina Schott (Universiteit Utrecht) tijdens de EGPA conferentie van dit jaar in het prachtige Athene. Beiden bestuderen momenteel hoe de identiteit van professionals verandert tijdens transformaties. Ze gebruiken de casus van Nederlandse verloskundigen om te laten zien hoe medische, technische en maatschappelijke transformaties professionele identiteiten bedreigen en hoe de verloskundigen daarmee omgaan. Deze studie is gebaseerd op een samenwerking met de KNOV. Het doel van deze studie is om te analyseren hoe verloskundigen en in het algemeen professionals beter in staat kunnen worden gesteld om te gaan met externe veranderingen om uiteindelijk in hun beroep te blijven, aangezien verloop onder verloskundigen momenteel een grote uitdaging is in de sector!