Sjoerd Derine

JAZZCAFÉ Tappin-It Collective

een wervelwind van fysieke muzikaliteit

In de swingende droomwerkelijkheid van JAZZCAFÉ is the sky the limit en komen de muzikale gasten samen om de dagelijkse sleur van de rigide buitenwereld van zich af te schudden. Want waarom zou je elke dag hetzelfde doen als elke dag uniek kan zijn?

Soms is het beter om niet te weten wat er gaat gebeuren en het onbekende met open armen tegemoet te gaan. Er wordt muziek gemaakt, gedanst, gegeten en gedronken. De bladmuziek wordt op het vuur gegooid en het script wordt in de blender gestopt. Ze gaan pianospelen met hun neus, drinken wijn uit een saxofoon, zingen liedjes achterstevoren en tapdansen op het plafond. Want: wie niet kan improviseren zal niet overleven. Nooit. In een combinatie van tap, mime, live muziek, object-percussie, paaldans en rollerskating neemt Tappin-It Collective je mee in een wervelwind van fysieke muzikaliteit in een voorstelling over vrijheid, over regels en hoe ze te breken.

‘’DE HUMOR WAARMEE HET PUBLIEK VAN HET ENE OP HET ANDERE BEEN WORDT GEZET.’’

Joost Groeneboer (Dans Magazine)

Workshop tapdansen & Body percussie

Hoe leuk zou het zijn om zelf als een Gregory Hines over de dansvloer te tappen? Voorafgaand aan de voorstelling kun je de tapdanser en in jezelf ontdekken. Ritmische klanken maken met je voeten, door het gebruik van de metalen plaatjes onder de hak en de teen van de schoen. Of met je handen op je lijf tikken. Het geluid dat hierdoor ontstaat heeft dan ook wat weg van een percussie-instrument. Samen met Tappin-it Collective organiseren we een workshop tapdansen. Let op: er zijn maar 30 plekken voor de workshop. Je kunt jouw combi-ticket reserveren via de cursuspagina

Praktisch:

• De workshop start om 16.30 uur in de Audiozaal van Vrijhof
  • Benodigheden; makkelijke kleding, enthousiasme en een grote glimlach

OVER TAPPIN-IT COLLECTIVE

Tappin-It Collective is een eigenwijs en ambitieus collectief uit Amsterdam dat sinds 2018, onder leiding van Doortje Peters en Robin Lie, eigenzinnige multidisciplinaire voorstellingen maakt. De voorstellingen prikkelen, schuren en dagen de bezoeker uit om zich onder te laten dompelen in een unieke combinatie van moderne tap, mime.

Performers: Collin van den Broek (drum, spel, dans), Lorenzo Buffa (bas), Abriël Ferreira (trompet), Robin Lie (tap, sax, spel), Doortje Peters (tap, piano, spel) & Sydney Plummer (zang, paaldans, spel) Regie: Michael Helmerhorst. Musical Director: Guy Salamon. Scenografie: Mattia Papp Sound design: Jurre Thuijs.

Studenten met UnionCard€ 5,-
Medewerkers Universiteit Twente€ 7,50