UTVrijhof CultuurVoorstelling | Leaving Trumpland 2.0

Voorstelling | Leaving Trumpland 2.0 Greg Shapiro

Leaving Trumpland 2.0 - No country for old men

De Amerikaans-Nederlandse comedian Greg Shapiro komt vanaf 13 september met een nieuwe versie van zijn vorige show:Leaving Trumpland 2.0’. In deze voorstelling brengt hij een survival guide voor de aankomende verkiezingen, met zijn kenmerkende vlijmscherpe gevoel voor humor.

De Nederlands-Amerikaanse comedian Greg Shapiro (Boom Chicago, BNR, Comedy Central) presenteert een Amerikaanse ‘Verkiezings Special.’
Kamala Harris zegt: “We’re not going back”. Greg Shapiro zegt: “Leaving Trumpland.” Terwijl Donald Trump zijn campagne voert in de vorm van een enorme nervous breakdown, is het thema van de verkiezingen van 2024 meer dan ooit 'No Country for Old Men.’ Om specifiek te zijn - Old weird men’. ‘Leaving Trumpland 2.0’ is een mix van cabaret, stand-up en een vleugje improvisatie.

Greg Shapiro was de stem van de ‘Netherlands Second’ video van ‘Zondag met Lubach.’ Steeds weer krijgt Shapiro de vraag: “Maar wil je dan niet dat Trump weer president wordt?” Zijn antwoord daarop is hetzelfde als Mark Rutte ooit in het Witte Huis zei: “Haha! No!”

Shapiro schreef ‘Leaving Trumpland 1.0’ in 2020 tijdens COVID. Hij stelt dat een comeback van Trump net zo welkom zou zijn als COVID 2.0. Shapiro deelt in de voorstelling een aantal persoonlijke details, zoals het overlijden van zijn stiefvader aan COVID, wat hij zou hebben opgelopen van Trump-aanhangers. Shapiro wordt nu beschuldigd van leugens hierover om Trump zwart te maken.

‘Leaving Trumpland 2.0’ is Shapiro's meest brutale en eerlijke show tot nu toe.

Theaterparadijs, Theaterparadijs

“Vlijmscherpe humor met een persoonlijke touch” - Theaterparadiijs

Theaterparadijs, Theaterparadijs

"Een zeer scherp en gevaarlijk randje (...). Een aanrader." - ArtsTalk Magazine

‘Leaving Trumpland 2.0’ is in het Engels, met een klein beetje Nederlands.

Bekijk hier de teaser van de show!

Fotograaf: Adrie Mouthaan. Creatives: Regie: Michael Diederich | Tekst: Greg Shapiro

Prijzen

Studenten met UnionCard€ 5,-