UTVrijhof CultuurExpositie | The many creative faces of the UT

Expositie | The many creative faces of the UT Kim Hovestad

Nieuwe serie exposities

In academiejaar 2024-2025 zullen we het creatieve talent binnen de UT-gemeenschap in de schijnwerpers zetten. Onze universiteit barst van de creativiteit en veel van onze studenten en medewerkers zijn naast hun studie of werk actief bezig met kunst. We trappen af met een nieuwe serie: The Many Creative Faces of UT. Deze expositie is gewijd aan het talent binnen onze eigen gemeenschap.

We zijn verheugd om aan te kondigen dat onze collega Kim Hovestad, zakelijk illustrator en communicatieadviseur bij de UT, de aftrap geeft. Kim maakt betoverende aquarellen die ze vervolgens digitaal bewerkt, wat resulteert in een unieke fusie van traditionele en moderne technieken. De natuur, en vooral dieren en vrijheid, vormen een terugkerend thema in haar werk. Vanaf 5 september kun je Kim's prachtige kunstwerken bewonderen in de Kleine expositieruimte. Mis het niet!

“Ik schilderde een collectie waarin dieren centraal staan, omlijst door achtergronden met een magische uitstraling. Mijn werken zijn een fusie van aquareltechnieken en digitaal tekenen. Met deze illustraties streef ik naar het uitdrukken van vrijheid, puurheid en zachtheid. De dieren in mijn kunst worden door sommigen beschouwd als krachtdieren, terwijl anderen er thema's van vrijheid, natuur en een ontsnapping uit de dagelijkse realiteit in herkennen.”

Kim Hovestad

Vrijhof Cultuur nodigt de toeschouwer uit om mee te gaan in de wereld van Kim Hovestad, waar de grenzen tussen realiteit en fantasie vervagen.

Jij kunt ook exposeren

Ben je zelf creatief? Schilder je, maak je mooie foto's, sculpturen of ben je dichter? Grijp je kans en deel je werk met anderen door ook te exposeren. Wie weet word jij met jouw werk de tweede expositie in de serie, The many creative faces of the UT. Neem contact op met Tessa Lieffering.