UTDienstenCFMDuurzaamheidClimate CentreEventsClimate Colloquium: smeltende ijsbergen en een stijgende zeespiegel

Climate Colloquium: smeltende ijsbergen en een stijgende zeespiegel met Sybren Drijfhout en Dethlef Lohse

Smeltende ijsbergen en zeespiegelstijging

Het Climate Centre van de Universiteit Twente nodigt u uit voor de tweede editie van de Climate Colloquia. In deze editie spreekt prof. Detlef Lohse (UT) over de complexe dynamiek achter het smelten van gletsjerijs binnen oceanische omgevingen. Prof. Sybren Drijfhout (Nederlands Meteorologisch Instituut KNMI, Universiteiten van Southampton & Utrecht) vertelt over de destabilisatie van de Antarctische ijskap als gevolg van ons veranderende klimaat en de extreme zeespiegelstijging die daaruit volgt: Europa's grootste bedreiging door klimaatverandering. Natuurlijk is er na afloop tijd voor vragen en discussie.

Dit evenement is in het Engels. Kijk voor meer informatie op de Engelstalige pagina.

CLIMATE COLLOQUIa

Het Climate Centre van de Universiteit Twente lanceert een nieuwe, inspirerende reeks lezingen: de Climate Colloquia. In deze serie zullen gerenommeerde wetenschappers, vernieuwers en changemakers je inspireren met presentaties over hun werk om klimaatverandering tegen te gaan met transdisciplinaire oplossingen. Na elke lezing is er tijd voor discussie en ontmoetingen met collega-wetenschappers, docenten en studenten, en om verbindingen te creëren over de grenzen van onze faculteiten heen - en buiten onze universiteit.