UTDienstenCFMDuurzaamheidClimate CentreNewsClimate Event 2024: Inspiratie & samenwerking voor klimaatactie

Climate Event 2024: Inspiratie & samenwerking voor klimaatactie Keynotes door Derk Loorbach & Valerie Trouet

Op 5 november 2024 verwelkomen we je graag op de eerste editie van het Climate Event van de Universiteit Twente. Deelname geeft je toegang tot een breed scala aan inspirerende sprekers, een kijkje in het nieuwste onderzoek en innovatie op de UT, en netwerkmogelijkheden met meer dan 200 onderzoekers, professionals uit het bedrijfsleven, beleidsmakers en studenten. Met het Climate Event willen we samenwerking binnen onze gemeenschap aanjagen voor het ontwikkelen van de oplossingen die we dringend nodig hebben om het klimaatprobleem aan te pakken. De inschrijving voor het evenement is nu open en kosteloos! Lees meer op de speciale Climate Event website van het UT Climate Centre.

Het Climate Event biedt een gevarieerd en inspirerend programma, plus volop netwerkmogelijkheden om in contact te komen met onze experts op het gebied van klimaatgerelateerde onderwerpen. Met trots kondigen we onze toonaangevende keynote sprekers aan: Derk Loorbach, directeur van DRIFT, en Valerie Trouet, directeur van het Belgisch Klimaatcentrum. Doe mee aan thematische parallelsessies over energie, weersextremen, slimme duurzame industrie en meer, en ontdek het baanbrekende onderzoek en de innovatie die plaatsvindt op de Universiteit Twente op de postermarkt. Last but not least kun je collega-onderzoekers en professionals uit de industrie ontmoeten tijdens een lunch en borrel om mogelijkheden tot samenwerking te ontdekken.

Highlights van het Climate Event

• Ontdek de nieuwste klimaatgerelateerde innovatie en onderzoek aan de Universiteit Twente
  • Breid je netwerk uit: kom in contact met 200 onderzoekers, professionals uit het bedrijfsleven, beleidsmakers en studenten
  • Laat je inspireren door toonaangevende keynote sprekers Derk Loorbach & Valerie Trouet en in thematische parallelsessies

Wil je samenwerken om bij te dragen aan klimaatoplossingen? Komt dan naar het Climate Event 2024!

Over het Climate Centre

Als Climate Centre is het onze missie om studenten, medewerkers en de samenleving te helpen om hun impact op de wereldwijde klimaatuitdagingen te maximaliseren. Ons strategisch doel is om de sterke punten van de Universiteit Twente op het gebied van klimaatgerelateerd onderzoek en onderwijs te bevorderen en te verbinden, samen te werken met belanghebbenden om de impact te vergroten, een community op te bouwen en een duidelijk aanspreekpunt te zijn voor de buitenwereld.

We verwelkomen alle studenten, medewerkers en externe partners die willen bijdragen aan klimaatoplossingen door middel van gezamenlijke acties, kennis- en expertise ontwikkeling.

Nieuwsgierig naar meer? Bezoek onze website op utwente.nl/climatecentre.