UTDienstenCFMDuurzaamheidNieuwsVanaf 1 juli geen gratis wegwerpplastic meer

Vanaf 1 juli geen gratis wegwerpplastic meer Nieuwe wetgeving voor minder plastic afval

Vanaf 1 juli 2023 treedt nieuwe Europese wetgeving in werking die tot doel heeft plastic afval te verminderen door van herbruikbare verpakkingen de norm te maken. De wetgeving verbiedt de distributie van gratis plastic wegwerpverpakkingen, zoals eenmalige koffiebekers, bakjes, voedselverpakkingen etc. Alle informatie over de nieuwe wetgeving is te vinden op een speciale website van de Nederlandse overheid.

Veranderingen

De nieuwe wet is in lijn met de duurzaamheidsdoelen van de UT, dus we zetten ons in om deze goed te implementeren. De nieuwe regels zullen impact hebben op hoe we sommige zaken op de campus organiseren, bijvoorbeeld op het gebruik van wegwerpkoffiebekers en verpakkingen in onze kantines. Samen met onze partners is de UT aan het inventariseren hoe we dit goed kunnen implementeren. Zodra er meer bekend is over wat er gaat veranderen voor onze studenten en medewerkers word je geïnformeerd via de Studenten- en Serviceportal.

Vragen?

Als je vragen hebt over de nieuwe wetgeving, neem dan contact op met Anouk van der Wal.

A.R. van der Wal (Anouk)
Projectleider/Contractmanager CFM, Facility Services