UTDienstenCFMDuurzaamheidNieuwsNaar een duurzame campus: de highlights van 2023

Naar een duurzame campus: de highlights van 2023

De Universiteit Twente wil een duurzame organisatie zijn: we willen dat duurzaamheid een voorwaarde is bij alles wat we doen.. Niet alleen als het gaat over ons onderzoek en onderwijs, maar ook in onze dagelijkse bedrijfsvoering. Samen met onze studenten, onderzoekers, leveranciers en andere partners werkt het Sustainability, Energy & Environment (SEE)-programma er aan om dit te realiseren. Vaak zijn deze inspanningen en de resultaten daarvan niet makkelijk te zien. Daarom hebben we een publieksvriendelijke versie van het jaarverslag van 2023 gemaakt. Dus ben je benieuwd hoe ons energieverbruik zich ontwikkelt? Of wat we doen om de biodiversiteit op de campus te versterken en minder afval te produceren? Bekijk dan de Sustainability Highlights van 2023!

Klik voor grote versie

Over duurzaamheid op de campus

Een duurzame organisatie betekent werken aan CO2-neutraliteit, circulariteit, het versterken van biodiversiteit en het minimaliseren van de impact van UT-activiteiten op bodem, lucht en water. Als onderdeel van CFM is het SEE Programma in het leven geroepen om duurzaamheid in de dagelijkse werkzaamheden van de UT te realiseren. Als zodanig beheert en werkt het SEE-programma aan het continu en structureel verbeteren van de duurzaamheids-, energie- en milieuprestaties van de UT. Het SEE-programma heeft concrete doelen gesteld gekoppeld aan 10 thema's en werkt samen met vele anderen in onze organisatie aan veranderingen om deze doelen te bereiken.