UTDienstenCFMDuurzaamheidNieuwsShow your Stripes Day: sluit je aan bij UT’s sustainability-community

Show your Stripes Day: sluit je aan bij UT’s sustainability-community

Deze vrijdag, 21 juni, is het Show Your Stripes Day: een jaarlijkse dag om mensen bewust te maken van door de mens veroorzaakte klimaatverandering, de gevolgen en wat wij als samenleving kunnen doen om te zorgen voor een duurzame toekomst voor de mensen en plaatsen waar we van houden. De Climate Stripes, of Warming Stripes, ontworpen door prof. Ed Hawkins van de Universiteit van Reading, laten zien hoe temperaturen wereldwijd gestegen zijn in de afgelopen 150 jaar. De Climate Stripes dienen als een duidelijke waarschuwing dat we dringend actie moeten ondernemen om de klimaatcrisis te bestrijden.

Doe mee met Show your Stripes Day

Aan de Universiteit Twente voelen we een grote verantwoordelijkheid om oplossingen voor de klimaatcrisis te helpen vinden. Met ons onderzoek en onderwijs willen we bijdragen aan een duurzame samenleving. Ook kijken we naar de impact van onze eigen bedrijfsvoering: samen met onze studenten, medewerkers, leveranciers en andere partners ondernemen we actie om duurzaamheid een vanzelfsprekend onderdeel van ons dagelijks leven te maken. Hieronder vind je een aantal voorbeelden van wat er op de UT gebeurt. Wil je ook een bijdrage leveren? Bekijk de links en sluit je aan bij de community!

Green Hub Twente

Green Hub Twente is het centrale platform voor duurzaamheidstransformatie op de UT. De Green Hub is studentgedreven en wordt ondersteund door medewerkers. Ze geeft voorlichting, organiseert evenementen en verbindt communities binnen en buiten de UT.

Climate Centre

Het Climate Centre van de UT werkt aan het versterken van klimaatgerelateerd onderzoek en onderwijs aan de Universiteit Twente. Het doel: het creƫren van een levendige community die de overgang naar een veerkrachtige, koolstofarme samenleving mogelijk maakt door het bevorderen van transdisciplinaire oplossingen voor klimaatverandering.

SEE-programma

Met het Sustainability, Energy & Environment (SEE)-programma werken we aan een blijvende vermindering van ons energie- en grondstoffenverbruik, het terugdringen van onze CO2-uitstoot en het minimaliseren van de impact van UT-activiteiten op lucht, bodem en water.