UTFaculteitenETNieuwsExpositie: NEXUM DATA4ART onthult UT-kunstwerk vanavond
V2 Lab

Expositie: NEXUM DATA4ART onthult UT-kunstwerk vanavond

Hoe kunnen we onderzoeksresultaten tot leven brengen? Hoe maken we ze zichtbaar, begrijpelijk en herkenbaar? Welkom bij de Nexum-tentoonstelling, een fascinerende reis naar het kruispunt van kunst en wetenschap.

Ontdek een zorgvuldig samengestelde verzameling kunstwerken, geïnspireerd op invloedrijke onderzoeksartikelen, waarin de kracht van datagestuurde kunst wordt benadrukt. Tijdens deze editie van Nexum willen we het maatschappelijk bewustzijn inspireren, onze relatie met wetenschap en technologie benadrukken en nadenken over het belang van datadelen in een data-gedomineerde samenleving.

Nexum is een samenwerkingsinitiatief tussen kunstenaars en onderzoekers dat tot doel heeft de kloof tussen kunst en datarepresentatie te overbruggen. Bij 4TU.ResearchData geloven we in de kracht van kunst om complexe onderzoeksresultaten van Wageningen University & Research, Universiteit Twente, TU Delft en Technische Universiteit Eindhoven te verklaren.

Vanavond wordt het kunstwerk van de dataset van Michelle van Mierlo , Mark VluttersEdwin H. F. van AsseldonkHerman van der Kooij onthuld in Rotterdam. Meer informatie: NEXUM DATA4ART - Lab for the Unstable Media (v2.nl)

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)