UTFaculteitenETNieuwsHellen (Hellebore) Fass (1987 – 2024)
Hellebore Fass

Hellen (Hellebore) Fass (1987 – 2024)

Op dinsdag 30 juli 2024 bereikte ons het droevige bericht dat op 37-jarige leeftijd onze collega Hellen (Hellebore) Fass volledig onverwacht is overleden.

Hellebore startte begin 2024 als onderzoeker in de medische technologie aan de Universiteit Twente. Ze was ambitieus en viel op door haar goede ideeën en de vooruitgang die ze, in de korte tijd dat zij bij ons werkzaam was, op het gebied van haar onderzoek bereikte. Hellebore werd kort na haar aanstelling vrijwel onmiddellijk lid van de UT-organisatie: ‘Think with Pride’ met als doel om een verschil te maken. Ze woonde voorheen in Ierland en Duitsland en ook daar zette ze zich in voor het LGBTQ+ netwerk. Hellebore streefde ernaar om inclusiviteit en begrip tussen mensen te verbeteren en om de zichtbaarheid van de LGBTQ+ gemeenschap te vergroten. Ze hoopte andere trans, non-binaire en queer mensen te laten zien dat ze niet alleen zijn.

Haar collega’s en de studenten die haar gekend hebben zullen haar warme, toegankelijke en sociale persoonlijkheid zeer missen. Maar bovenal zullen zij een fijne collega gaan missen.

Wij wensen haar ouders, zus en broer en verdere familie en vrienden veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Bij het departement Biomechanical Engineering in de hal op de begane grond van het gebouw de Horst (bij kamer HR-W121100) ligt een condoleanceregister. Dit register kan getekend worden voor wie daar behoefte aan heeft en wordt daarna overhandigd aan de familie.

Namens alle medewerkers en studenten van de faculteit Engineering Technology,

Bart Koopman                  Herman van der Kooij