UTStudium GeneraleProgramma / agendaPhilip Vermeulen: Chasing The Dot

Philip Vermeulen: Chasing The Dot Interview en expositie

Wat doet licht met onze hersenen, hoe registreren we beweging, hoe voelt geluid en zien we eigenlijk wel wat we denken te zien? Philip Vermeulen onderzoekt in zijn kunstwerken onze waarneming door middel van beweging, licht, trilling en geluid. De tentoonstelling Chasing the Dot in Rijksmuseum Twenthe toont zes enorme installaties. Als Artist in Residence aan de UT, 2019-2020, onderzocht hij met studenten natuurkundige fenomenen. Hij oogstte internationaal succes met zijn hypersculpturen die voor je ogen lijken te transformeren. Drs. Hiska Bakker interviewt hem, gevolgd door een Q&A. In samenwerking met Student Union.

Voor en na (vanaf 18.30 tot 21.30 uur) kun je de expo bezoeken. Gratis voor studenten; €7,50 voor niet-studenten. Meld je wel aan via: https://tickets.rijksmuseumtwenthe.nl/nl/studiumgenerale/tickets

Tot 22 oktober hebben studenten voorrang bij aanmelding.