UTTh!nk with PrideHet is Paarse Vrijdag!

Het is Paarse Vrijdag! Laten we het eens hebben over inclusie in het onderwijs

Aanstaande vrijdag (8 december) kleurt de UT in paars, maar het is meer dan alleen een fashion statement. We vieren Paarse Vrijdag, een dag in het teken van het tonen van steun en solidariteit met de LHBTI+ gemeenschap in het onderwijs.

Wat is het verhaal achter Paarse Vrijdag? Paarse Vrijdag komt voort uit het bredere Spirit Day initiatief en is een dag waarop mensen paars dragen tegen pesten en discriminatie van LHBTI'ers. Het is een symbool van steun en acceptatie en laat zien dat onze universiteit een plek is waar iedereen zichzelf kan zijn, ongeacht genderidentiteit of seksuele geaardheid.

Maar waarom is dit belangrijk? Inclusie is niet zomaar een modewoord; het is een belofte om ervoor te zorgen dat elke student zich veilig, gerespecteerd en gewaardeerd voelt. Onderzoek toont aan dat LHBTI+ studenten meer te maken krijgen met pesten en isolatie, wat invloed kan hebben op hun mentale gezondheid en schoolprestaties. Door Paarse Vrijdag te omarmen, dragen we niet alleen een kleur; we staan voor diversiteit en inclusie, cruciaal voor een levendige en gezonde leeromgeving.

Dus laten we deze vrijdag de UT paars kleuren! Het is een eenvoudig gebaar, maar het draagt een krachtige boodschap uit: het maakt niet uit van wie je houdt of hoe je je identificeert, je bent welkom, je wordt gevierd en je hoort hier thuis. Als je meer wilt bijdragen of andere ideeën wilt delen, neem dan contact op met Th!nk with Pride en laten we onze krachten bundelen!