UTFaculteitenTNWEvenementenArtrose publieksdag

Artrose publieksdag

Op 19 september 2024 krijg je de kans om inzicht te krijgen in baanbrekende ontwikkelingen binnen de geneeskunde. Dit evenement biedt een unieke gelegenheid om te leren van vooraanstaande wetenschappers en clinici die zich dagelijks inzetten voor de genezing van artrose. Tijdens dit evenement krijg je de mogelijkheid om de nieuwste behandelingen, biomaterialen en computermodellen te ontdekken die de strijd tegen artrose revolutioneren. Deze innovaties hebben het potentieel om het leven van miljoenen mensen te verbeteren en bieden nieuwe perspectieven voor zowel patiënten als professionals in de gezondheidszorg.

• Datum: 19 september
  • Tijd: 13.00 - 17.15
  • Locatie: TechMed Centre, Auditorium (TL 1133) op de campus van de Universiteit Twente, Hallenweg 5, Enschede
  • Taal: Nederlands

Voor wie: Iedereen die geïnteresseerd is/werkzaam is in artrose. Van patiënten tot artsen en onderzoekers.

13.00 - 13.15

Inloop met koffie/thees

13.15 - 13.20

Welkom & Introductie
Prof.dr. Marcel Karperien, Universiteit Twente

13.20 - 14.30

Overzicht van lopend onderzoek naar artrose binnen de afdeling Developmental BioEngineering (Universiteit Twente)
Verschillende medewerkers geven een korte, en voor een breed publiek toegankelijke, presentatie van hun werk aan artrose.

14.30 - 14.45

Pauze met koffie/thee

14.45 - 15.00

Presentatie door ReumaNederland

15.00 - 16.00

Presentaties door artsen met aansluitend ruimte voor vraag en antwoord

16.00 - 16.30

Borrel & aanmelden voor rondleiding

16.30 - 17.15

Rondleiding door het lab

Registratie

Hoewel dit een gratis evenement is, merk op dat registratie voor dit evenement niet vrijblijvend is. Als je het evenement waarvoor je je al hebt geregistreerd niet kunt bijwonen, vragen we je vriendelijk om ons op de hoogte te stellen door een e-mail te sturen naar dit mailadres.

Registreer je voor dit event
Klik hier

Organisatie

Universiteit Twente | Developmental Bioengineering (onderzoeksgroep, TNW / TechMed Centre)

De missie van de afdeling Developmental BioEngineering is om de principes van de ontwikkelingsbiologie te vertalen naar nieuwe, op technologie gebaseerde therapeutische strategieën voor het vervangen van verloren of versleten weefsels bij chronische ziekten. Het onderzoeksprogramma wordt gekenmerkt door een multidisciplinaire aanpak die enerzijds diepgaande kennis combineert van de moleculaire biologie van weefselvorming tijdens de ontwikkeling en de pathofysiologie van ziekten, en anderzijds expertise in polymeerchemie en biomaterialen. Belangrijke ziektegebieden van onderzoek zijn i) degeneratieve gewrichtsaandoeningen zoals artrose en ii) diabetes.