UTFaculteitenTNWNieuwsSander Huisman wint de Wolfram Innovator Award!

Sander Huisman wint de Wolfram Innovator Award!

Sander Huisman, ASSOCIATE PROFESSOR POF-TNW, heeft onlangs de Wolfram Innovator Award gewonnen voor zijn uitstekende bijdrage aan het gebruik van Mathematica in het natuurkundeonderwijs, met name in het domein van fluid mechanics.

De Wolfram Innovator Award is een erkenning voor individuen die innovatieve en effectieve toepassingen van Wolfram-technologieën hebben laten zien. Sander's toewijding aan het integreren van Mathematica in het onderwijs heeft niet alleen zijn eigen werk verrijkt, maar heeft ook een positieve invloed gehad op de manier waarop we kennis delen en studenten inspireren. Sander heeft ook vele functies gemaakt die in hun functiemagazijn te vinden zijn.

Sander gebruikt de software Mathematica al 20 jaar, hij gebruikt het dan ook vaak om figuren en animaties te maken voor zijn colleges in vloeistofmechanica en voor presentaties. In de toekomst is hij van plan om nog meer interactieve visualisaties te maken voor zijn colleges, en om nog meer bijdrages te maken aan hun functiemagazijn.

dr. Sander Huisman

Het is erg leuk om deze award te winnen, en onverwacht, aangezien er natuurlijk miljoenen gebruikers zijn.

dr. Sander Huisman

Hij gebruikt het ook recreatief voor de productie van gegenereerde kunst voor het jaarlijkse GENUARY-evenement. Dat is een online evenement waar mensen hun (computer-)gegenereerde ‘kunst' delen in de maand januari (January+Generative art = Genuary). Sander: "Het idee is vrij simpel, elke dag van de maand januari wordt er een trefwoord of suggestie gegeven, en dan mag je daar creatief iets leuks mee doen: stilstaand of bewegend, met of zonder geluid, al naargelang wat passend of mogelijk is. Ik heb het twee jaar terug ontdekt en ben toen ook mee gaan doen, erg leuk om te zien wat andere mensen maken. Het is echter een hobby voor slechts één maand van het jaar."

Een video gebruikt voor Genuary, met een natuurkundige (vloeistofmechanica) achtergrond.

Op de website van Genuary-art,  zijn over anderhalve maand weer nieuwe suggesties te vinden.

INNOVATIE IN Technische NATUURKUNDE

Deze onderscheiding is een bewijs van Sander's uitzonderlijke vaardigheden en toewijding aan het bevorderen van innovatie in Technische Natuurkunde. Zijn werk in het gebruik van Mathematica in vloeistofmechanica heeft niet alleen de aandacht van de Wolfram-gemeenschap getrokken, maar heeft ook een blijvende impact op de manier waarop we complexe natuurkundige concepten kunnen overbrengen, onderwijzen, en begrijpen.

Zie voor meer details over Sander's prestatie en de Wolfram Innovator Award: Wolfram-blog