UTFaculteitenTNWNieuwsKHMW Afstudeerprijzen voor vijf studenten TNW

KHMW Afstudeerprijzen voor vijf studenten TNW

Afgelopen maandag 27 november, ontvingen maar liefst vijf studenten van TNW een KHMW Jong Talent Afstudeerprijs. Een fantastische prestatie waar we als faculteit enorm trots op zijn!

Prijswinnaars studenten TNW

Lou Kanger, masterstudent Technische Natuurkunde, KHMW Jong Talent Afstudeerprijs voor Natuurkunde 2023, 1e prijs:
Lou werkte aan optische frequentiecombs, een met de Nobelprijs bekroonde uitvinding die het mogelijk maakt om licht te gebruiken voor nauwkeurige metingen van tijd en afstand. In zijn masterproject heeft Lou frequentiecombs verkend die geïntegreerd zijn op één chip en heeft hij innovatieve manieren ontwikkeld om ze te testen voor toepassingen in radiocommunicatie van de volgende generatie. David Marpaung: “Ik vond Lou zeer getalenteerd in zowel natuurkunde als engineering. In zijn masterproject toonde hij een diep begrip van niet-lineaire optische fysica, maar ook van praktische aspecten, waaronder het bouwen van een complexe meetopstelling en het automatiseren van hun werking met geavanceerde algoritmen. Hij is ook een geweldig persoon met een positieve uitstraling en energie voor de hele groep. Deze kwaliteiten schitteren ook in zijn huidige rol bij een van de meest opwindende start-up bedrijven op het gebied van frequentiecombs in Zwitserland.”

Jinte de Bree, KHMW Jong Talent Aanmoedigingsprijs Biomedische technologie:
Katja Haijkens: “Behalve dat Jinte bijzonder goede cijfers heeft gehaald is ze ook een enthousiaste en betrokken student. Dat blijkt uit haar rol binnen de onderwijsprojecten, maar ook buiten haar studie is ze actief en betrokken. Ze zit bijvoorbeeld in het bestuur van een sportvereniging.”

Lucie Gerstner, KHMW Jong Talent Aanmoedigingsprijs Chemische Stechnologie:
Leonie Krab-Hüsken: "Lucie is een serieuze student die heel goed presteert binnen de opleiding. Ze is nu, in haar tweede jaar, ook Learning Assistant geworden en begeleidt eerstejaarsprojectgroepjes. We zijn bij CSE heel blij met haar en feliciteren haar van harte met deze dik verdiende prijs!"

Anke de Haan KHMW Jong Talent Aanmoedigingsprijs Natuurkunde en Technische natuurkunde:
Sissi de Beer: “Anke heeft de hoogste cijfers behaald van haar hele cohort en is daarnaast ook nog actief binnen de Opleidings Kwaliteits Commissie. We zijn ontzettend trots op haar!”

Stian Busscher KHMW Jong Talent Aanmoedigingsprijs Wiskunde en Technische wiskunde:
Sissi de Beer: “Stian is door Applied Mathematics (AM) voorgedragen omdat hij de hoogste cijfers had van alle eerstejaars AM. Een uitzonderlijke prestatie!”

Het was een feestelijke dag vol prijsuitreikingen in het Hodshon huis in Haarlem. In drie sessies werden maar liefst 20 scriptieprijzen uitgereikt aan masterstudenten en 67 aanmoedigingsprijzen aan eerstejaarsstudenten. De prijzen werden uitgereikt door Ad IJzerman, secretaris natuur- en medische wetenschappen KHMW, Wim Drees, secretaris geestes- en maatschappijwetenschappen KHMW, en Linda Hovius.

Wij wensen de prijswinnaars veel succes bij hun verdere ontwikkeling!

KHMW artikel>>> en UT-bericht>>>