UTFaculteitenTNWNieuwsCOPS-TNW in de schijnwerpers!

COPS-TNW in de schijnwerpers!

Onze gewaardeerde collega, Willem Vos, full professor bij COPS-TNW, heeft recentelijk mooi nieuws ontvangen van de beroepsvereniging Optica (voorheen: OSA), 's werelds grootste op dit vakgebied.

Een recente publicatie van COPS, in samenwerking met de wereldleidende verlichtingsindustrie Signify (voorheen: Philips Lighting), heeft de aandacht getrokken van vooraanstaande nieuwsmedia met een bereik van miljoenen. Dit is een buitengewone prestatie waar we met trots naar kijken!

Bert Mulder, recent afgestudeerde student AP, heeft als mede-auteur een waardevolle bijdrage geleverd aan dit onderzoek, dat zijn oorsprong vindt in zijn BSc-project. Deze erkenning is een prachtige beloning voor het teamwork binnen COPS.

Prof. dr. Willem Vos

Het inspirerende van dit resultaat is dat de achterliggende vraag zeer praktisch was – namelijk vanuit de industrie – terwijl we door het onderzoek fundamentele aspecten hebben geleerd.

Prof. dr. Willem Vos

Hier zijn de links naar de gepubliceerde artikelen:

Meer mooi nieuws

Willem Vos is recentelijk geïnterviewd door NRC vanwege zijn diepgaande expertise in de recent toegekende Nobelprijs voor de Chemie aan Brus, Bawendi en Ekimov, voor hun baanbrekende werk aan quantum dot nanokristallen. Zijn enthousiaste commentaar is te vinden op de NRC-website, een prachtige erkenning van zijn deskundigheid en waardevolle bijdrage aan de Nanotechnologie!

.