UTFaculteitenTNWNieuwsStudenten van Sirius zetten traditie voort

Studenten van Sirius zetten traditie voort Sirius Request voor kansarme kinderen

Studenten van studievereniging Sirius van de faculteiten TNW en BMS, waaronder leden van gezondheidswetenschappen, bestuurskunde en andere masters aan de UT, hebben de traditie voortgezet om geld in te zamelen voor het goede doel.

Ter ere van de overleden medestudent Jesper Benus, die vorig jaar april overleed, sloten twaalf studiegenoten zich 24 uur lang op in de Sirius-kamer in Technohal. Dit jaar zamelden ze geld in voor Stichting Kansarme Kinderen In Nederland (SKKIN).

Vorig jaar sloten mede bestuursleden van Jesper zich ook al op om geld in te zamelen. Destijds werd een indrukwekkend bedrag van 18.500 euro bij elkaar gebracht voor een organisatie die zich inzet voor mentale gezondheid.

Sophie Dijkstra en Marije Tempelman, commissieleden Sirius en studenten Gezondheidswetenschappen, hebben deze actie samen met de overige commissieleden en het bestuur van Sirius georganiseerd. Deze keer hadden 12 studenten de beschikking over de Sirius-kamer, een ruime glazen kamer van acht bij vijftien meter.

Marije Tempelman

We hadden zelfs een Dixie-toilet geregeld zodat we de ruimte niet uit hoefden.

Student Gezondheidswetenschappen
m.e.tempelman@student.utwente.nl

Gedurende de opsluiting organiseerden ze maar liefst 10 verschillende activiteiten, waaronder o.a. een muziekbingo, tapasdiner en pubquiz, om geld op te halen voor SKKIN. Daarnaast zorgden ze voor een live radiouitzending, waarbij luisteraars plaatjes konden aanvragen door een donatie te doen. Op deze manier brachten ze vermaak en verbinding met de buitenwereld terwijl ze zich inzetten voor het goede doel. Ook kwam de eigenaar van SKKIN langs om de studenten een hart onder de riem te steken en hen te steunen in hun inspanningen.

Sophie Dijkstra

We hoopten een bedrag van 2500 euro op te halen en dat is ruimschoots gelukt met een eindbedrag van 3059 euro.

Student Gezondheidswetenschappen
s.h.dijkstra-1@student.utwente.nl

De studenten hebben door deze actie ook gezorgd voor meer bewustzijn voor SKKIN. Door hun inspanningen hebben ze wel 1000 gezinnen in Nederland kunnen helpen. Hun inzet en betrokkenheid tonen de kracht van solidariteit en gemeenschap binnen de universiteit.

De studievereniging Sirius heeft aangekondigd dat ze deze Sirius Request-actie tweejaarlijks willen voortzetten, als een blijvende herinnering aan Jesper en als een manier om de betrokkenheid van studenten bij het goede doel te vergroten.

.