UTFaculteitenTNWNieuwsAfscheidssymposium Thom Palstra - Fascinatie voor Materialen

Afscheidssymposium Thom Palstra - Fascinatie voor Materialen

Op vrijdag 11 oktober 2024 neemt professor Thom Palstra afscheid van de Universiteit Twente na een indrukwekkende carrière in de materiaalkunde. Zijn fascinatie voor dit vakgebied is ontstaan tijdens zijn studie aan de Universiteit Leiden en zette zich voort bij Shell Research, Bell Laboratories, de Rijksuniversiteit Groningen, en uiteindelijk de Universiteit Twente.

Ter gelegenheid van zijn pensionering wordt in de ochtend (10:00-14:00 uur) een symposium georganiseerd met de titel "Progress and Current Challenges in Electronic Materials". Het symposium  vindt plaats in Waaier 2 en bevat bijdragen van collega's uit het veld. Onder de sprekers bevinden zich gerenommeerde wetenschappers zoals Oana Jurchescu, Paul van Loosdrecht en Bertram Batlogg. Zij zullen diverse onderwerpen behandelen, van  printed electronics tot magnetische twists in chirale magneten.

Het symposium is bedoeld voor wetenschappers, studenten en andere geïnteresseerden in de materiaalkunde. Voor het volledige programma en meer informatie, bezoek de website van Physics of Interfaces and Nanomaterials (PIN).

Om 15:00 uur houdt Palstra zijn afscheidsrede, getiteld "Fascination for Materials", gevolgd door een receptie in het restaurant van de Waaier.