UTFaculteitenTNWNieuwsProf. Bart Jan Ravoo benoemd tot onbezoldigd hoogleraar aan de Universiteit Twente

De Universiteit Twente heeft prof. Bart Jan Ravoo per 1 september benoemd tot onbezoldigd hoogleraar Intelligent Soft Materials in het departement Molecules & Materials TNW voor de duur van 5 jaar.

Als onderdeel van deze aanstelling zal prof. Christian Nijhuis van de Universiteit Twente een gasthoogleraarschap bekleden aan het Organisch-Chemisch Instituut en het Center for Soft Nanoscience (SoN) in Münster. Deze uitwisseling van expertise is een uitstekende manier om samen te werken en de relatie met de Universität Münster verder te versterken, met het oog op toekomstige uitwisselingen van studenten en gezamenlijke projectaanvragen.

Bart Jan Ravoo is geen onbekende voor de Universiteit Twente. Na zijn promotieonderzoek aan de Rijksuniversiteit Groningen en postdoctoraal onderzoek in Dublin, werd hij in 2002 benoemd tot universitair docent aan de faculteit Technische Natuurwetenschappen van de Universiteit Twente. In 2007 aanvaardde hij een positie als hoogleraar aan de Universität Münster. Hij was drie jaar lang decaan van de afdeling Chemie en Farmacie en is een internationale autoriteit op het gebied van supramoleculaire chemie.

Prof. Bart Jan Ravoo

Ik ben heel blij met en trots op deze benoeming omdat ik letterlijk al mijn leven lang een sterke binding met de Universiteit Twente heb. Bovendien is het een prachtige manier om de samenwerking tussen beide universiteiten verder uit te bouwen, bijvoorbeeld in het kader van ons Collaborative Research Center “Intelligent Matter".

Prof. Bart Jan Ravoo zal gastcolleges geven en deelnemen aan de begeleiding van (PhD) studenten. Het faculteitsbestuur van TNW feliciteert Bart Jan van harte met zijn benoeming.