Master Course Resilience & Risk Management

Hoe ga je om met onzekerheden en risico’s en werk je aan een veilig klimaat voor jezelf en anderen? Dat begint met veerkracht.

In de master course Resilience & Risk Management leer je hoe je veerkracht op verschillende niveaus kunt versterken en deze als fundament kunt gebruiken voor risicomanagement.

We leven in een wereld vol crises. Oorlogen, natuurrampen en integriteitsschendingen vormen de dagelijkse koppen in de krant. Nu zijn de meeste crises niet van de een op de andere dag te bezweren en onzekerheden nooit volledig uit te sluiten, maar we hebben wel invloed op hoe we ermee omgaan. Dan hebben we het over veerkracht: het vermogen van de mens om zich aan te passen aan (dreigende) tegenslagen en ervan te herstellen. Veerkracht is bepalend in het creëren van een veilige setting om in te leven, te wonen en te werken.

Master Risicomanagement

De master course Resilience & Risk Management is een keuzeleertraject binnen de deeltijdmaster Risicomanagement. Je kunt deze master course volgen als onderdeel van deze master, maar de master course is ook eenvoudig als los programma te volgen.

In 6 blokken van 2 dagen gaan we aan de slag met de essentie van veerkracht aan de hand van actuele maatschappelijke vraagstukken, zoals de klimaatcrisis en grensoverschrijdend gedrag. Daarbij baseren wij ons op de wetenschappelijke theorie dat veerkracht 4 hoekstenen heeft: anticiperen, reageren, monitoren en leren. Ook verdiepen we ons in de verschillende perspectieven van waaruit je veerkracht kunt versterken: individueel, institutioneel en maatschappelijk perspectief.

In de master course zoeken we een antwoord op vragen als:

Voor wie?

De master course Resilience & Risk Management is voor iedere professional die geïnteresseerd is in veerkracht als onderlegger van risicomanagement. Of je nu bestuurder bent, beleidsbepaler of manager.

Je wordt toegelaten tot deze master course als je:

Vragen over deze master course?
M.R. van der Leer (Marjolein)
Studieadviseur PLD Centre

Opleidingsoverzicht

Certificering