De masterclass biedt een state-of-the-art inzicht in de vele aspecten van risicocommunicatie, met volop ruimte voor discussie en voorbeelden. Deze open benadering staat garant voor een goede vertaalslag naar de praktijk. De thema’s die aan bod komen:
- de belangrijkste concepten en theorieën met betrekking tot risicocommunicatie.
- interne en externe communicatie over risico’s bij normaal bedrijf.
- betekenis voor de organisatie (klanten, werknemers, stakeholders).
- de belangrijkste concepten en theorieën met betrekking tot risicoperceptie.
- organisatiepsychologie en leiderschap.
- psychometrisch paradigma, culturele theorie, SARF-model.
- cognitie, affect, vertrouwen.
- communicatie als elke seconde telt.
- crisiscommunicatie theorie.
- omgaan met overheden, media en belangengroepen.
- conflictmanagement in relatie tot risico- en crisiscommunicatie.
certificaat
Wanneer de Masterclass Risicoperceptie & Risicocommunicatie met succes is afgerond, ontvang je een certificaat van de Universiteit Twente. De masterclass maakt deel uit van de deeltijd masteropleiding Risicomanagement. Het certificaat geeft recht op vrijstelling.